دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امیدواریم به شکل موفقیت آمیزی از مرحله اجرای برجام عبور کنیم تا تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.

 
آزمایشات موشکی ایران برخلاف قطع نامه 2231 نیست
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ که در محل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، در رابطه با مباحث مطرح شده جلسه اخیر خود با برخی از وزرای خارجه حاضر در این جلسه، گفت: در این نشست بنده سناریوهای مختلف پس از برجام را به طرفین توضیح دادم.  
 
وی افزود: به طور قطع انتهای سناریوهای مطرح شده در جلسه امروز به پیروزی مردم منطقه و شکست تروریست ختم خواهد شد. 
 
شمخانی در ادامه با اشاره به روز اجرای برجام و هم چنین مباحثی در رابطه با نقض برجام از سوی طرف غربی متذکر شد: امیدواریم حوزه همکاری اخیر صورت گرفته ایران با آژانس منجر به بسته شدن پرده خودساخته مسائل گذشته و PMD شود که این امر یکی از نکات بسیار مهمی است که در حقیقت پنجره ورود ایران به قدم های بعدی است. 
 
وی با اشاره به مراحل پذیرش برجام در مجلس و شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: برجام مراحل خود را در شورای عالی امنیت ملی و مجلس طی کرد و هم چنین مجلس با طرح خود دولت را مجاز شمرد تا تحت شرایطی برجام را اجرایی کند. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم مجریان برجام به خوبی براین امر واقف هستند که گام به گام اجرای برجام توام با درایت و تیزهوشی و اعتماد به طرف مقابل پیگیری شود. 
 
شمخانی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم به شکل موفقیت آمیزی از مرحله اجرای برجام عبور کنیم تا تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود. 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه در رابطه با واکنش های طرف غربی مبنی بر آزمایشات موشکی ایران و تبعات این موضوع در برجام گفت: ما هیچ وقت قطع نامه 2299 را نپذیرفتیم و این حرکت به هیچ وجه خلاف قطع نامه 2231 نیست بنابراین به نظر می رسد این واکنش ها یک نوع جنجال تبلیغاتی است چرا که توان دفاعی ایران تحت تاثیر هیچ دستورالعملی آمادگی خود را از دست نخواهد داد.  
 
شمخانی بیان کرد: معتقدم آزمایشات موشکی ایران به شکل طبیعی نباید تاثیری در برجام داشته باشد. 
 
وی در پایان با اشاره به مباحثی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه خاطر نشان کرد: هر موقع شکست در جبهه مبارزه با تروریسم نمایان می شود تئوری پردازان حامی تروریسم توجیح گری خود را در این زمینه توسعه می دهند و بنده معتقدم این نوع واکنش ها در حقیقت در ادامه تئوری پردازی های حامی تروریست است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: موشکی ، شمخانی ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
آقای شمعخانی در بررسی برجام درخواب ناز بودی و الان داری اظهار نظر میکنی.آمریکا میتواند و قدرت آن هم دارد خواهی دید چگونه وارد کشور شود و همه اطلاعات مورد نیازش بدست بیاره..امنیت کشور سپردید دست دولتی که برای رای گرفتن از مردم مملکت که با خون هزار ان شهید.جانباز.وازاده به اینجا رسیده و هرچه نمایندگان ملت فریاد زدنند سکوت کردید واین بزرگترین خیانت به اسلام و جمهوری اسلامیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
جنجال چیه اقا جون رسما امضا کردید قطعنامه را ..و بند قطعنامه اینه؟
ازمایش ..شلیک ..دانش موشکی که بتونه سلاج هسته ایی را حمل کنه ممنوعه ...یعنی موشکی که این قابلیت را داشته باشه ..و موشکهای ما داره این قابلیت را
وقتی براتون الم شنگه درست کردند و همونطوری که جلوی هسته ایی را گرفتند جلوشو گرفتند میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
هست اقای شمخانی هست
آخرین اخبار