مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها 10 درصد بافت فرسوده کرمانشاه نوسازی شده ‌است گفت: با وجود 1260 هکتار بافت فرسوده جزو پنج کلانشهر اول کشور هستیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پیمان رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون 10 درصد بافت فرسوده کرمانشاه نوسازی شده، ادامه داد: میانگین بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در کشور هم در همین حد است.

وی در خصوص اقداماتی که برای نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه انجام شده، خاطرنشان کرد: ما از شهرهای بزرگ دیگر مانند تهران و تبریز الگوبرداری کردیم واز حدود 1.5 سال قبل مشاور گرفتیم و کل بافت فرسوده شهر مطالعه شد.

رحیمی عنوان کرد: پس از بررسی و مطالعه، کل مناطق گونه‌بندی و استعدادیابی شدند و در نهایت قرار شد برای افزایش مشارکت خود مردم پنج دفتر تسهیل‌گری در بافت‌های فرسوده شهر ایجاد شود.

به گفته این مسئول این پنج دفتر در جعفرآباد، بافت مرکزی شهر، خیابان سعدی و خیام، شریعتی و در حاشیه شهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه این دفاتر در شورای شهر مصوب شده، بیان کرد: منتظر تصمیم شهرداری برای ایجاد این دفاتر هستیم.

مدیرعامل سازمانبهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دفاتر می‌توانند در فعال کردن بهسازی و نوسازی بافت فرسوده با همکاری خود مردم موثر باشند، زیرا عمده مشکلاتی که در این بخش وجود دارد فرهنگی است.

رحیمی در خصوص پرداخت تسهیلات به مردم نیز بیان کرد: متقاضی برای تسهیلات زیاد، اما منابع محدود است و این امر باعث می‌شود گاهی مردم مدت‌ها منتظر بمانند و در نهایت پشیمان شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، بافت ، فرسوده ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.