لرستان؛

ساخت درب حرم امام عسکری(ع) در لرستان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از آغاز به‌کار کارگاه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) از پنجم محرم امسال در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حقی‌پور گفت: همایش تکریم از خدام عتبات عالیات، پنجم محرم ساعت 9 در حسینیه شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود و از مریدان و عاشقان اهل‌ بیت(ع) دعوت می‌شود تا در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این همایش کارگاه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) کار خود را آغاز می‌کند که در این راستا چارچوب درب از طریق کارگاه امام حسن عسکری(ع) در قم نصب‌ شده و اساتید هنرمندی از اصفهان کار ساخت آن را انجام می‌دهند.

حقی‌پور افزود: درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در طول دو متر و 75 سانتی‌متر، ارتفاع سه متر و 45 سانتی‌متر در طول شش ماه ساخته می‌شود که برای ساخت آن از چوب ساج برمه که مقاومت بالایی دارد استفاده می‌شود.

وی گفت: برای این درب 376 کیلو استیل، 500 کیلو مس، 12 مترمربع شیشه کریستال و حدود دو کیلوگرم طلا نیاز است.

این مسئول گفت: در این زمینه مردم لرستان می‌توانند برای ساخت این درب نذورات خود را به ستاد عتبات عالیات استان تحویل دهند تا بتوانیم نقش ارزشمند مردم را نشان دهیم.

وی افزود: سال گذشته در مراسم اربعین حسینی برخی از افراد بدون هیچ‌گونه کارت شناسایی و یا تنها با کارت ملی وارد کشور عراق شدند، اما امسال سعی بر این است زائرانی که قصد ارادت به درگاه مقدس اباعبدالله الحسین(ع) دارند با پاسپورت وارد کشور عراق شوند.

وی گفت: مردم کشور عراق سال گذشته در اربعین حسینی با عشق و علاقه از زائران امام حسین(ع) پذیرایی و استقبال کردند اما امسال کشور جمهوری اسلامی ایرانی برای راحتی بیشتر زائران ایرانی سعی بر این دارد که برای پذیرایی موکب‌هایی برپا کند.

حقی‌پور افزود : برای برپایی این موکب‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز نیاز به یک‌سری اقلام مانند فرش، پتو، موکت، ملحفه، چادر برزنت، موتوربرقی ژنراتور و مواد غذایی از قبیل گوشت، حبوبات، قند و شکر، وسایل آشپزی و ظروف یک‌بارمصرف دارد که در این زمینه افراد می‌توانند نذورات غیر نقدی خود را به دفاتر ستاد عتبات عالیات استان و نذورات نقدی را به شماره‌ حساب 1040 واریز کنند.

وی با تأکید بر این‌که این نذورات صرفاً برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی هزینه می‌شود نه بازسازی عتبات عالیات، گفت: اگر اشخاص حقیقی یا مسئولان هیئت مذهبی بخواهند در کشور عراق موکب‌هایی برای پذیرایی زائران برپا کنند، ستاد عتبات عالیات آمادگی دارد تا این افراد را ثبت‌نام و برای هماهنگی ستاد عتبات عالیات کشور بفرستد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساخت ، درب ، حرم ، لرستان ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.