تعرفه‌های فیزیوتراپی بر اساس خدمات تعیین شده اعم از دستی و دستگاهی توسط متخصصین مربوطه تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عارف سعیدی دبیر اجرایی اولین کنگره تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران در نشست خبری اولین همایش فیزیوتراپی ورزشی در خصوص اشتباهات آموزشی در رشته‌های مختلف ورزش بیان کرد: تعرفه‌های فیزیوتراپی بر اساس خدمات تعیین شده اعم از دستی و دستگاهی  توسط متخصصین مربوطه تعیین می‌شود لذا قیمت ثابتی نمی‌توان برای آن قرار داد اما مطابق با تعرفه‌های بیمه برای هر عضو در بخش خصوصی حداقل 24 هزار تومان به اِزای 30 دقیقه درمان در نظر گرفته شده است این میزان در بخش دولتی حداقل 14 هزار تومان می‌باشد. 

وی با اشاره به اهمیت نقش فیزیوتراپیست عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته حتی در زنگ ورزش مدارس یک فیزیوتراپیست‌ وجود دارد که ورزش  را رصد و آسیب‌ها را شناسایی می‌کند . تمام تیم های ملی،‌باشگاهی و لیگ برتر در ایران متخصص فیزیوتراپ‌ دارند اما تنها فدراسیونی که حضور فیزیوتراپیست‌ را در تمام رده‌های سنی الزامی کرده است فوتبال می‌باشد.

سعیدی اظهار کرد: وی در خصوص ارتقاء رشته فیزیوتراپی در ایران اظهار کرد: وزیر بهداشت مجوز شفاهی ارتقای فیزیوتراپی در ایران را به دکترای فیزیوتراپی داده است بدین ترتیب از دکتر لاریجانی معاونت آموزشی وزارت بهداشت استدعا داریم که روند رسیدگی به دکترای حرفه‌ای این رشته را تسریع بخشد. 

دبیر اجرایی اولین کنگره فیزیوتراپی ورزشی در خصوص برگزاری همایش فیزیوتراپی ورزشی اینگونه توضیح داد: این سمینار در تاریخ 7 و 8 آبان ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود و تا به حال 20 مقاله پذیرفته شده است . حدود 40 مقاله نیز به عنوان پوستر در نظر گرفته شده است علاوه بر این درنمایشگاه جانبی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی جدیدترین دستگاه‌ها معرفی خواهد شد.

اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن فیزیوتراپی در خصوص اهمیت آموزش صحیح در رشته‌های ورزشی مطرح کرد: دو سوم ضایعات ورزشی در دنیا به علت اشتباهات آموزشی صورت می‌گیرد تا جایی که ممکن است ACL آسیب دیده فرد ورزشکار به پارگی  بیانجامد . 

وی ادامه داد: درد زانو و پارگی ACL بیشتر در خانمها دیده می‌شود که به دلیل آناتومی بدن آنها می‌باشد.

ابراهیمی بیان کرد: هیچ حالت یا حرکتی به طور مداوم نباید تکرار شود به طور مثال تکرار رفت و آمد با پله بسیار آسیب رسان‌ است. همچنین پیاده روی بیش از 20 دقیقه مناسب نمی‌باشد.

وی در خصوص درد زانو در افراد خاطر نشان کرد: اغلب این درد به دلیل کمبود سولفات است .سولفات در مفاصل نیز هنگام حرکت ترشح می‌شود. بنابراین بدین ترتیب بهترین حالت برای بدن ایستادن است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.