معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی گفت: در حال راه‌اندازی نظام وکالت شرکتهای دانش‌بنیان هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست تخصصی بررسی نقاط قوت و ضعف شرکتهای دانش‌بنیان در سالن اجلاس سران گفت: در حال راه‌اندازی نظام وکالت شرکتهای دانش‌بنیان هستیم زیرا این شرکتها با قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان آشنایی ندارند از این رو برای احقاق حقوق خود به وکیل حوزه‌های دانش‌بنیان نیاز دارند. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر وکلایی که به این حوزه وارد باشند در کشور نداریم ولی با راه‌اندازی این نظام وکلایی تربیت می‌شوند که در مواقع ضروری شرکتهای دانش‌بنیان را راهنمایی و مشاوره کنند. 

الیاسی بیان کرد: بنا بر ماده 43 قانون رفع موانع تولید دولت برنامه توسعه و صادرات محصولات دانش‌بنیان را دارد و چون محصولات دانش‌بنیان در شرکت‌ها و بازارهای جهانی وارد می‌شود با رقبای زیادی مواجه می‌شود راه آن این است که پلت‌فورم‌های خارجی وارد شده و این امر را تسهیل کند. 

معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی خاطر نشان کرد: این به این معناست شرکتهای بزرگی که وارد ایران می‌شوند ملزم هستند تا از قطعات ایرانی در محصولات خود استفاده کنند این امر در پیوست فناوری ماده قانون 43 رفع موانع تنظیم شده بر اساس این قانون باید کاری کرد که شرکتهای خارجی به بازارهای ایران ورود پیدا کنند و از بخشی از محصولات ایرانی استفاده کنند. در غیر این صورت اگر برند ایرانی بخواهد به صورت مستقل وارد بازارهای جهانی می‌شود و این کار بسیار پیچیده‌ای است. 

الیاسی عنوان کرد: در ماده 43 قانون رفع موانع تولید تاکید شده که برنامه‌هایی در جهت تولید و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان ارائه می‌شود که بر اساس این قانون دولت موظف به ارائه برنامه‌ محصولات دانش‌بنیان است که در این زمینه ما موضوع پیوست فناوری را ارائه داده‌ایم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار