شصت و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی فرانكفورت، در حالی پایان یافت كه حضور اعتراضی ایران در این نمایشگاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومى معاونت امور فرهنگی و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی با اشاره به بازتاب اخبار بسته بودن غرفه ایران و ناشران بخش خصوصی در نمایشگاه كتاب فرانكفورت گفت: اخبار ایران در اعتراض به سیاست‌های گزینشی مسئولان نمایشگاه كتاب فرانكفورت بازتاب گسترده‌ای داشت، به گونه‌ای كه بیش از شصت رسانه بین‌المللی و منطقه‌ای به پوشش این خبرها در رسانه‌های خود پرداختند.

وی افزود: بازتاب این خبر در رسانه‌های خارجی نشان داد كه صدای اعتراض فرهنگی و مسالمت جویانه ایران به گوش جهانیان رسیده است.

معاون امور فرهنگی تصریح كرد: این اقدام اعتراضی یكپارچه ناشران ایرانی به گونه‌ای بود كه مشی تفرقه افكنانه برخی رسانه‌ها در همان روز نخست رنگ باخت و مجالی برای القای این شكاف فراهم نشد.

 صالحی در پایان خاطر نشان كرد: با استفاده از تجاربی كه در این نمایشگاه بدست آمد به حضور موثر صنعت نشر ایران در عرصه های فرهنگی بویژه شركت فعالانه در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی ادامه خواهیم داد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
اینها را که صالحی گفته از کجا معلوم راست گفته چرا؟
برای اینکه در پایان گزارش نوشته اید : صالحی در پایان خاطر نشان كرد: با استفاده از تجاربی كه در این نمایشگاه بدست آمد به حضور موثر صنعت نشر ایران در عرصه های فرهنگی بویژه شركت فعالانه در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی ادامه خواهیم داد.
وقتی تو نمایشگاهی شرکت نکردیم چطور تجربه کسب کردیم تجربه نرفتن را ، یعنی قرار دیگه تو هیچ نمایشگاهی شرکت نکنیم
آخرین اخبار