ناشران ده گانه ایرانی که خبر حضور آن‌ها در نمایشگاه فرانکفورت اعلام شده، به نشانه اعتراض یک روز غرفه‌های خود را می‌بندند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حاضر در محل برگزاری اختتامیه جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی که امروز در خانه اندیشمندان برگزار شد، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی حضور ده ناشر ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت گفت: طبیعتاً همچون سال‌های پیش برخی از ناشران خصوصی به صورت انفرادی اقدام به حضور در نمایشگاه فرانکفورت کردند ولی همین ناشران اندک نیز در فضای کاری خود اعتراضشان را نشان داده و یک روز در نمایشگاه‌ فرانکفورت غرفه‌‌های خود را می‌بندند.

وی در ادامه در خصوص نمایندگانی که از وزارت ارشاد به نمایشگاه فرانکفورت رفتند، گفت: البته می‌دانیم که غرفه‌ ایران در این نمایشگاه دائر نخواهد بود ولی با توجه به اینکه تصمیم ما برای حضور نداشتن در نمایشگاه فرانکفورت در لحظات آخر گرفته شد، رسیدگی به برخی امور و حل و فصل آن‌ها نیاز مند فرستادن نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی ادامه داد: اقداماتی را انجام داده‌ایم تا هر چند که غرفه ما دایر نخواهد بود اما بنر‌های اعتراضی ما که در داخل غرفه نصب شده‌اند، از بیرون دیده شوند.
 
صالحی درخصوص محموله‌های کتاب ارسالی به نمایشگاه فرانکفورت گفت: بخشی از این محموله‌ها که به غرفه ایران مرتبط است باز می‌شود. 

وی در مورد اینکه ایران در روز‌های اخیر رغبت زیادی به همراه کردن سایر کشور‌ها با خود برای اعتراض به سلمان رشدی داشته، گفت:‌ باتوجه به اینکه تصمیم ما هم در روز‌های آخر گرفته شد و زمانی برای همراه کردن سایر کشور‌ها با خود نداشتیم یا ما باید با آن‌ها همراه می‌شدیم یا اینکه بنا بر فتوای امام خمینی از حضور در این نمایشگاه می‌گذشتیم که البته ما راه دوم را برگزیدیم.

وی ادامه داد: البته در طول برگزاری نمایشگاه اقداماتی جهت همراه کردن کشورهای اسلامی با اعتراض به حضور سلمان رشدی، انجام می‌گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار