بارش برف ارتفاعات استان آذربایجان شرقی را سفید کرده و باعث بروز مشکل برای عشایر شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ تنها با گذشت 25 روز از آغار فصل پاییز ارتفاعات استان آذربایجان شرقی سفید پوش شده است.

سرمای زودرس و بارش برف از صبح امروز آغاز وباعث بروزمشکل برای عشایرشهرستان ورزقان شده است.

فرماندار این شهرستان در بازدید از محل اسکان عشایر گفت: سالانه یک هزار خانوار با 5 هزارنفر جمعیت و با یکصد هزار دام از شهرستانهای خداآفرین، کلیبر، هوراند، تبریز و مرند بمدت 4 ماه از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه دوم شهریور به مناطق ییلاقی این شهرستان کوچ می کنند.

علی وفاداربا ابراز تاسف از این که ، بعضی از این عشایر به قشلاق خود کوچ نکرده اند و سرمای زودرس شهرستان و بارش ناگهانی برف برایشان مشکل ساز شده است افزود: منابع طبیعی و هلال احمر و بخشداران ودهیاری ها به صورت آماده باش در آمده اند تا مشکلات این عزیزان را برطرف کنند .

بیگی رییس منابع طبیعی ورزقان هم گفت: بیش از 45 روز است که عشایر در این منطقه به صورت غیر قانونی مشغول چرای حیوانات خود هستند و باید ظرف مدت 48 ساعت این منطقه را به سمت قشلاق ترک کنند.

با وجود اینکه بارش برف در بخشی از استان آذربایجان شرقی مشکلاتی به وجود آورده ولی این نعمت الهی باعث خوشحالی ساحل نشینان بندر شرفخانه شده است.

بدنبال برودت هوا در چند روز گذشته اولین برف پائیزی ارتفاعات کوه میشو را سفید پوش کرد این بارش که در شهر بندرشرفخانه با نم نم باران همراه بود چهره زمستانی در این منطقه حاکم کرد.

همزمان با بارش برف در ارتفاعات استان بارش باران نیز در دامنه های جنوبی سهند و شهر های منطقه از بامداد امروز آغاز شده وبصورت پراکنده ادامه دارد.

حاجی زاده رئیس اداره هواشناسی مراغه گفت: میزان بارش های روزهای اخیر در شهرستان مراغه 3 میلیمتربوده و دمای هوا 12 درجه کاهش یافته است.

این روزها بارش باران موجب خوشحالی کشاورزان نیز شده و دست های مردم به سوی آسمان بلند است و شکر خدا را می کنند.

از کلیبر نیز خبر رسید ارتفاع برف در برخی مناطق این شهر به بیش از 10 سانتی‌متر رسیده است که با بارش برف سنگین صبحگاهی ممکن است شاخه‌ و برگ درختان شکسته و خساراتی به باغات وارد کند.

کارشناس اداره هواشناسی استان آذربایجان شرقی هم بیشترین میزان بارش در دوروز گذشته را در شهرستان کلبیر با20 میلیمتر اعلام کرد و افزود: دمای هوا در استان 7الی 13 درجه کاهش یافته که بیشترین افت دما به میزان 9 درجه در شهرستان کلیبر و کمترین افت دما در بستان اباد و ملکان با 6 درجه بوده است.

طهماسبی افزود: سردترین شهرآذربایجان شرقی بستان اباد با 2- درجه سانتی گراد و گرمترین شهرستان ملکان با 19درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است

این کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در دو روز آینده وضع هوای استان پایدار و چهارشنبه و پنج شنبه با بارش باران ودر ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.