فرماندار تربت جام با اشاره به شرایط بحرانی آب در این شهرستان گفت : متأسفانه وضعیت آب در تربت جام به فراتر از بحران هم رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی رستمی در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان تربت جام افزود : کمبود آب به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع توسعه کشاورزی در سطح شهرستان باعث شده است تا کشاورزان نتوانند از تمام ظرفیت‌ها و خاک حاصلخیز بهره جسته و تمام اراضی خود را زیرکشت قرار دهند.

رستمی محوری ترین موضوع بخش کم آبی را در حوزه آب شرب و هزینه های سنگین آب کشاورزی دانست و گفت : باید بتوانیم راهکارهای عملی بومی و فرهنگ سازی بین مردم را برای کاهش مصرف آب به اجرا درآوریم.

وی افزود : تغیر شکل روستاها به حالت شهری انتظارات مردم را زیاد و هزینه های روستایی را بالا می برد و برای رفع مشکل باید هدف گذاری در رائه خدمات زیر بنایی و رفاهی را تثبیت کرد که باعث ماندگاری جمعیت روستایی می شود.

در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت : ایجاد تغییر در الگوی کاشت محصولات کشاورزی و نیز روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری مهم‌ترین راهکارهای مصرف بهینه آب موجود است تا بتوان از کمترین میزان آب برای رفع مشکلات کشاورزان بیشترین بهره را برد.

در پایان جوادی از برگزاری همایشی جهت نجات و فرهنگ سازی مصرف آب در هفته پژوهش خبر داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.