قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از اهتمام و تلاش این آستان برای ترویج عزاداری‌ اصیل و به دور از انحرافات در حرم مطهر رضوی خبر داد.

اهتمام آستان قدس رضوی به ترویج عزاداری‌ اصیل و به دور از انحراف در حرم مطهر رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عزیزیان در دیدار با شورای هیئات مذهبی، شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی و فعالان فرهنگی خراسان رضوی گفت: در سه دهه گذشته حرم مطهر رضوی نقش مهمی در پیرایش عزاداری‌ها از انحراف داشته و توانسته است مطابق نظر مقام معظم رهبری، جلوه‌های نامناسب عزاداری را ابتدا در حرم مطهر، مشهد و سایر شهرها از بین ببرد.

وی با اشاره به پیشینه هیئات مذهبی در مشهد و خدمات آستان قدس رضوی به عزاداران در حرم مطهر رضوی افزود: در سال های گذشته تلاش شد بیشترین نظم، انضباط و آرامش برای زائران و هیئات مذهبی فراهم شود و امروز عموم عزاداران و ارادتمندان در قالب هیئات مذهبی با نظم، آرامش و معنویت خاصی وارد حرم مطهر می‌شوند و پس از عرض ارادت و تسلیت به پیشگاه امام هشتم(ع) خارج می‌شوند تا شرایط مناسب و عادلانه برای تشرف تمامی هیئات مذهبی فراهم شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: همچنین در این سالها برای ایجاد شرایط عزاداری مطلوب در بارگاه منور رضوی از ورود علم، طبل و بلندگو به حرم مطهر ممانعت شده و از بعضی حرکات نظیر قمه‌زنی، صورت به زمین کشیدن و آسیب زدن اقدامات لازم صورت گرفته و ‌تلاش شده در بحث محتوا، شکل و ساختار نیز شیوه‌های اصیل عزاداری ترویج یابد.

عزیزیان همچنین تشکیل هیئت بزرگ " رضوی " را به عنوان یک طرح مقدماتی عنوان کرد و افزود: هیئتی مذهبی با نام امام رضا (ع) به مدیریت آستان قدس رضوی تشکیل شود که علاوه بر مشهد در تمامی استانها دارای زیر مجموعه باشد و در مناسبت‌های خاص، با شکوه، نظم و انضباط خاص در صحنه حضور یابد.

وی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی، گفت: مردمی بودن، مهمترین ویژگی اجتماع عظیم ارادتمندان در مراسم اربعین حسینی است که باید این ویژگی حفظ شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی آمادگی کامل دارد تا محتوای فرهنگی و تبلیغاتی مورد نیاز را در اختیار مسئولین برگزاری این مراسم قرار دهد تا به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

عزیزیان خاطر نشان کرد: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در عربستان و یمن افتاده پیش‌بینی می‌شود مراسم اربعین امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود و لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم برای ساماندهی و تدبیر رفاه، امنیت، آرامش، درمان و حفظ سلامت و تغذیه زائران پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.