کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی به علت توافق اخیر با همتای آمریکایی‌اش انتقاد و آن را «نمایش شرم آور» سئول علیه پیونگ یانگ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز دوشنبه با انتقاد از پارک گئون‌های رئیس جمهور کره جنوبی به علت نشست و توافق اخیر وی با باراک اوباما همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد پارک «نمایشی شرم آور» را علیه پیونگ یانگ اجرا کرد. 

روزنامه «رودونگ سینمون،» چاپ کره شمالی، نوشت: این کشور کمونیست هرگز از زرادخانه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید مگرآنکه آمریکا از سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی دست بکشد. 

پارک هفته گذشته با اوباما در کاخ سفید دیدار کرد. این چهارمین نشست پارک با اوباما بود. روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی پس از دیدار با یکدیگر بیانیه‌ای مشترک درباره کره شمالی منتشر و بر تعهد خود به تلاش برای دستیابی به هدف مشترک عاری سازی هسته‌ای کامل، قابل تایید و بازگشت ناپذیر شبه جزیره کره با استفاده از راه‌های صلح آمیز تاکید کردند. 

پارک و اوباما همچنین موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی را نیز «تاسف بار» دانستند. 

روزنامه رودونگ سینمون همچنین نوشت: پارک کاملا در اشتباه است اگر تصور می‌کند می‌تواند با اینگونه بیانه مشترک درباره کره شمالی، این کشور را به وحشت اندازد. او باید بداند که اینگونه اقدامات بی‌پروا بدون شک پیامدهایی خواهد داشت. 

کره شمالی هنوز به نشست اخیر روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی رسما پاسخ نداده است. 

پارک و اوباما همچنین هشدار دادند کره شمالی در صورت آزمایش موشک بالستیک یا آزمایش هسته‌ای با پیامدهایی روبرو خواهد شد. 

اخیرا گمانه زنی‌هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه کره شمالی قصد دارد در چند ماه آینده یک فروند موشک دوربرد آزمایش کند. اما کره شمالی می‌گوید قصد دارد یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. 

کره شمالی همچنین اعلام کرده ممکن است در واکنش به آنچه سیاست خصمانه آمریکا و متحدانش می‌داند یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار