رئیس جمهور کره جنوبی گفت: بزرگترین تفاوت ایران و کره شمالی، تمایل و انگیزه ایران در ورود به مذاکرات بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پارک گئون هی رئیس جمهوری کره جنوبی در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت: در خصوص ایران و توافقی با این کشور باید به دست آمده است، اگر به مذاکرات به ایران و نحوه نتیجه بخش بودن آن نگاه کنید می بینید که آمریکا کل این فرایند را رهبری می کرد و دیگر کشورها نیز تلاش هایی هماهنگ شده داشتند.

وی یادآور شد: ما شاهد تلاش های بین المللی بودیم که در کنار هم این امر را شدنی کردند و می بایست درس مهمی را از این موضوع بگیریم.

رئیس جمهوری کره جنوبی اضافه کرد: ولی اگر به مشکل اتمی کره شمالی نگاه کنید می بینید که همکاری کره شمالی را داریم که حتی روسیه و چین نیز همکاری می کنند ولی تفاوت بین ایران و کره شمالی ممکن است در این باشد که همانطور که رئیس جمهور اوباما گفت و من نیز با آن موافقم، می بایست تمایلی واقعی از سوی کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات و توانمندی اتمی باشد.

پارک تاکید کرد: کره شمالی می بایست خود به این نتیجه برسد که واقعا می بایست توانمندی اتمی را کنار بگذارد و عضوی کامل در جامعه جهانی باشد.

وی افزود: اگر آنان به چنین نتیجه ای نرسند، حتی در صورت وجود تلاش های هماهنگ بین المللی، نمی توانیم شاهد نتیجه ای در این مذاکرات باشیم و برای همین، بزرگترین تفاوت در این میان همین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار