با توجه به پیچیدگی‌های فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال فرصت برای ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی ایجاد شده است.

میثم قدس‌پور مدیرعامل شرکت موج فرهنگ و دبیر اجرایی هشتمین سوگواره مهر محرم در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزودن بخش فیلم کوتاه به سوگواره عکس مهر محرم گفت: هفت سال بود که این سوگواره به صورت ملی و در حوزه عکس برگزار می‌شد. پس از جلسات متعدد بین موج و فرهنگ و مرکز رسانه‌های دیجیتال به یک تفاهم‌نامه رسیدیم. رسانه‌های دیجیتال فرصتی برای ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی است.

وی افزود: با توجه به این که هر روز در عرصه فضای مجازی با پیچیدگی و تولید آثار جدید و محتواهای متفاوت مواجه می‌شویم، با پیشنهاد و موافقت رسانه‌های دیجیتال و تشویق‌هایی که با آن مواجه شدیم. باعث شد که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تولیداتی را در حوزه محرم داشته باشیم و با جهت‌گیری در حوزه فیلم و عکس هم بتوانیم آثار را دریافت کنیم.

قدس‌پور اظهار داشت: در بحث فیلم (در سه سطح داستانی، مستند و نماهنگ) ‌سعی کردیم تمام حوزه‌های فیلم کوتاه را در نظر بگیریم و این که چقدر با استقبال مواجه می‌شود و مقبولیت می‌یابد، هنوز مشخص نیست. امیدواریم امسال به صورت تمام قد و با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده إن‌شاء‌الله پس از این که امسال به پایان رسید، در جمع‌بندی مشخص می‌شود که اقبال مردم نسبت به چه تولیداتی خواهد بود.

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم بیان کرد: در این هفت سالی که این سوگواره‌ها را برگزار کردیم، در سطح استان سمنان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان و دستگاه‌های دیگر مثل حوزه هنری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سطح استان سمنان به یک همگرایی رسیدیم که دستگاه‌های علاقمند را جذب کنیم و در این سال‌ها ارتباطاتی را با مجموعه پایتخت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سیاست مرکز رسانه‌های دیجیتال حمایت از تولید محتوای اصیل است و هدف ما هم گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی بود و با تلفیق این دو هدف مشترک حاصل شد.

وی افزود: إن شاء الله تا پایان کار هم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان و نهادهای دیگر مثل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که ریاست آن با نماز جمعه است و نفر دوم استاندار سمنان و جانشین، بتوانیم برنامه امسال را به خوبی برگزار کنیم و در سال‌های بعد شاهد یک سوگواره پردوام و پرفایده برای فرهنگ و هنر کشور باشیم.

قدس‌پور با اشاره به ظرفیت‌های سوگواره محرم گفت: ما به این فکر می‌کردیم که بخش‌های دیگری را به سوگواره اضافه کنیم. بحث محرم و عاشورا و تعلقاتی که هر فرد به عاشورا دارد، باعث می‌شود که بتوانیم از ظرفیت‌های این سوگواره استفاده کنیم. إن‌شاء‌الله با یاری خداوند و حمایت مردم، مسئولین و عنایت امام حسین (ع) در سال‌های بعدی به بخش‌های مختلف آن بپردازیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار