رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این ستاد درصدد شبکه سازی اجتماعی بین بانوان استان برای مبارزه جدی تر با معضل اعتیاد به مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید ناصر رضایی در نشست کمیته مشارکت های مردمی و تشکل های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از قشرهای جامعه که می تواند در اجرای برنامه های فرهنگی برای پیشگیری از معضل اعتیاد به مواد مخدر موثر باشد بانوان هستند.

وی بدون اشاره به تعداد، بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 9 درصد معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نگران کننده است.

رضایی اظهار کرد: اثرگذاری بانوان در حفظ و یا سوق دادن خانواده ها به سوی اعتیاد به مواد مخدر چشمگیر و مهم است.

وی عنوان کرد: به همین دلیل باید برنامه ها و اقدامات ویژه ای به منظور کاهش انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر در حوزه بانوان طراحی و اجرا شود.
رضایی ابراز داشت: حمایت های اجتماعی لازم و ایجاد اشتغال پایدار برای آن عده از بانوان معتاد کهگیلویه و بویراحمد که اکنون ترک کرده اند ضروری است.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: دوره های آموزشی لازم از سوی این ستاد برای خواهران بسیجی، اعضای حلقه های صالحین سپاه فتح و طلبه های زن حوزه های علمیه استان در زمینه تبیین و تشریح انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر برگزار می شود.

رضایی گفت: افراد آموزش دیده نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های پرسش و پاسخ در مدارس دخترانه، محله ها و مساجد مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تبیین و تشریح در زمینه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد می کنند.

وی بیان کرد: هر چه قدر در حوزه بانوان و در راستای تبیین و تشریح انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر تلاش، اقدام و سرمایه گذاری شود نتایج مطلوبتری کسب می شود زیرا این قشر نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند.

رضایی اظهار کرد: معضل اعتیاد به مواد مخدر یک امر ساختارشکن است و می تواند تمام قشرهای جامعه از جمله بانوان را درگیر کند.
وی عنوان کرد: رفع معضل اعتیاد به مواد مخدر بین بانوان مستلزم تهیه و تدوین یک برنامه جامع، کامل، هدفمند و بامحتوا است.

رضایی ابراز داشت: برای رفع چنین معضلی بین بانوان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدامات ارزنده ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان انجام شده که از مهمترین آنها می توان به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده در مورد آثار منفی و زیان های جبران ناپذیر مصرف انواع مواد مخدر در مکان های پرتردد ویژه بانوان استان شامل آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی اشاره کرد.

وی بدون اشاره به تعداد زنان معتاد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: هم اکنون سه مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز مشاوره رفتاری در زمینه اعتیاد ویژه بانوان در این استان وجود دارد.

انتهای پیام /ز
برچسب ها: معتاد ، معضل ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.