عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رکود موجود در کشور حاصل تورم بیش از حد دولت است که 80 درصد بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده است.

دنیا مالی : رکورد کشور حاصل تورم بیش از حد دولت استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری  باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت به ایام ماه محرم اظهار داشت: در هفته اخیر شاهد هجوم گسترده در خصوص ماهیت شوراها هستیم و بحث‌های مختلفی حتی در مجلس و دولت در مورد افزایش تعداد شوراها صورت گرفته است.

وی گفت:دولت و مجلس معتقدند که افزایش تعداد اعضای شورا باعث شده است که آنها در مسائل مختلف شهری دخالت داشته باشند این در صورتی است که اعضای شورای شهر حتی نمی‌توانند در نظام مهندسی شهری هم دخالت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: گاهی عنوان می‌شود که عضویت در شورای شهر شغل محسوب می‌شود که اگر این موضوع درست است باید در سازمان مدیریت شهری برای آن تعریف شغلی داشته باشند.

دنیا مالی افزود: هرچه شورای شهر محجوب‌تر شود نتیجه آن تورم دولت‌هاست.

وی گفت: در دولت‌های گذشته شاهد بودیم که می‌خواستند از حجم دولت را کوچک کنند اما فرآیند‌ها نشان می‌دهد که رکود موجود در کشور نتیجه تورم بیش از حد دولت است که 80 درصد بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده و فقط 20 درصد باقی مانده صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود که نتیجه آن زمین ماندن پروژه‌های عمرانی و رکود است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مجلس و دولت خواستارم که به موضوع شوراها نگاه عمیق‌تری داشته باشند.

دنیا مالی اظهار داشت: سال‌های گذشته تهران  با شهر استانبول مقایسه می‌شد این در صورتی است که شهر استانبول دارای 100 عضو و تهران دارای 31 عضو است.

دنیا افزود: درروزهای گذشته شاهد به وجود آمدن بحث‌هایی حواشی ورزشکاران عضو شورای شهر بودیم در دوره گذشته سه عضو از ورزشکاران در مقابل پانزده نفر عضو شورا بودند و در دوره چهارم تعداد آنها به چهار نفر در مقابل 31 نفر رسید که از نسبت آنها کاسته شده است.

دنیا مالی اظهار داشت: اخیرا دیده می‌شود نسبت به اعضای ورزشی شورای شهر بحث‌های غیر منصفانه و نادرستی عنوان می‌شود که این اصلا منصفانه نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار