رئیس اتحادیه تولید کنندگان آلومینیوم با اشاره به رفع تحریم در روزهای آتی از افزایش صادرات پروفیل کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

علی بنی طبار رئیس اتحادیه تولید کنندگان آلومینیوم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم ها مشکل تامین مواد اولیه تولید پروفیل آلومینیوم از بین می رود،گفت:تحریم ها موجب شد تا بخاطر مشکل در واردات مواد اولیه پروفیل که همان بیلت بود،امکان تولید براساس ظرفیت های کارخانجات و در نتیجه عرضه در بازار داخلی و خارجی با چالش جدی روبرو شویم.

وی افزود:در حال حاضر کارخانجات کشور قابلیت تولید 300 هزار تن آلومنیوم در سال را دارند که این میزان در شرایط تحریم کاهش یافته بود.

بنی طبار با اشاره به اینکه در شرایط تحریم از یک کشور صادر کننده به کشور وارد کننده تبدیل شده بودیم،اظهار کرد:از آنجایی که میزان مصزف آلومینیوم  در کشور تقربیا 300 هزار تن در سال است،از این رو با کاهش تولید داخلی در این بخش مجبور بودیم تا بخش از نیاز بازار داخلی خود را از کشورهای دیگر نظیر ترکیه تامین کنیم.

به گفته مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان آلومینیوم ایران در شرایط غیر تحریمی ایران به کشورهای هلند و آلمان پروفیل صادر می کرد و از محل این صادرات یک میلیون و 500 هزار تن درآمد ارزی داشت.

بنی طبار با اظهار امیدواری نسبت  به از سرگیری صادرات و نیز افزایش تولید پروفیل آلومینیوم،هرگونه کاهش قیمت این فلز را در بازار داخلی رد کرد و گفت:نرخ آلومینیوم در کشور تابع قیمت های جهانی است و بنابراین انتظار کاهش قیمت بخاطر برداشته شدن تحریم ها ،بیهوده است.

وی نرخ هر کیلو آلومینیوم در بازار داخلی را 11 هزار تومان بیان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار