معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به حدود 74 هزار مگاوات افزایش یافته است، گفت: وزارت نیرو برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کند از توربین‌های با بازدهی بالاتر استفاده نماید.

کلاس توربین‌های تولید برق با هدف کاهش مصرف سوخت ارتقاء می‌یابدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در زمینه برق و انرژی در کنگره نفت و نیرو اظهار داشت: وزارت نیرو این آمادگی را دارد که با شرکت‌های داخلی و خارجی طرح‌های مشترک تحقیقاتی را اجرا کند.

وی تصریح کرد: صنعت برق ایران پتانسیل مطلوبی برای توسعه دارد که در این زمینه می‌توان از فناوری روزآمد جهانی با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی بهره برد.

وی با یادآوری تجربه صنعت برق در 30 سال گذشته گفت: باید جایگاه صنعت برق را در بخش‌های مختلف تقویت کرد، از این رو توسعه و استفاده از توربین‌های با بازدهی بهتر مانند کلاس‌های FH که دارای بازدهی انرژی حدود 60 درصد هستند مدنظر قرار داده تا از میزان مصرف سوختهای فسیلی کاسته شود.

فلاحتیان با اشاره به ضرورت توجه به گسترش استفاده از انرژی‌های نو اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر می‌تواند در توسعه نیروگاههای ایران سهم بسزایی داشته باشد.

وی از دستور قرار گرفتن بازسازی نیروگاه‌های بخار در کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها در حال پیگیری است.

فلاحتیان در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم اظهار داشت: درحال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به حدود 74 هزار مگاوات افزایش یافته که احداث طرح‌های جدید نیروگاهی در حوزه‌های مختلف در دستور کار است.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از مجموع تولید ظرفیت برقی ایران 11 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق آبی و واحدهای تولید برق تجدیدپذیراختصاص یافته است،افزود: هم‌اکنون با ایجاد 250 مگاوات ظرفیت تولید برق با احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در مجموع 5 درصد کل انرژی مصرفی کشوراز محل تولید و عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

فلاحتیان با یادآوری اینکه با اجرای یک برنامه 5 ساله به طور متوسط سالانه باید حدود 5000 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در ایران احداث شود، گفت: براین اساس سهم تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیرو پاک حدود 5000 مگاوات تامین شده است که می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت و انرژی‌های فسیلی داشته باشد.

معاون وزیر نیرو یکی از مهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران را به روز رسانی نیروگاه‌های بخاری و افزایش راندمان نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: احداث پست‌های جدید GIS ساخت خطوط انتقال با ولتاژ بالا دستیابی به فناوری نسل جدید و ساخت توربین‌های با راندمان‌های بیشتر از مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور است.

فلاحتیان با اشاره به پتانسیل ظرفیت احداث 15 هزار مگاوات نیروگاه بادی  و حدود 60 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و خورشیدی در ایران در دوران پساتحریم اظهار داشت: علاوه بر این تاکنون 15 منطقه در کشور به منظور تولید برق با استفاده از انرژی زمین گرمایی شناسایی شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، وزیر ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار