سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تکواندوکاران تیم ملی کشورمان و مربیان و مسئولین این تیم نباید به پیروزی های گذشته تکیه کنند.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از بازگشت از مرحله سوم گرند پری منچستر در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش یاشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: وقتی نتایج مسابقات گرندپری منچستر را بررسی می کنیم ،می بینیم که با توجه به اینکه آخرین مراحل انتخابی المپیک را پشت سر می گذاریم تمامی تکواندوکارانی که در این مسابقات شرکت کردند،بخصوص بازیکنان ایرانی پتانسیل بسیار خوبی داشتند و نتایج خوبی رتا کسب کردند.همانطور که شاهد هستید تکواندوکاران ایرانی در چهار وزن المپیکی موفق به کسب چهار مدال شدند .اما این نکته بسیار مهم است که ما نباید بر باد بردهای قدیم بخوابیم و این شامل تمامی اعضای تیم ملی تکواندو از بازیکنان و کادر فنی گرفته تا عوامل تیم و همه بایبد به این نکته توجه کنیم که خطر شکست برای ما وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه اعضای تیم  ملی تکواندو و مسئولینباید دیدگاهی المپیکی داشته باشند و نباید با اطمینان اینکه تکواندو المپیکی است و به طور حتم طلا می گیرد قدم برداریم .بلکه باید بدانیم توجه و توقع با هم برابر هستند و هرچقدر میزان توجه بالا باشد به طور حتم نتیجه هم کسب می شود و توقع ها برآورده می شود.باید ریزبین تر ،مصمم تر و با انگیزه تر از قبل برای رسیدن به طلای المپیک قدم برداریم.

وی گفت:  خدارا شکر می کنم که اگر اینجا دو بازیکن المپیکی تیم ملی ایران و یا چهار بازیکنی که فکر می کردند مدال خوش رنگ  منچستر را کسب می کنند و همه چیز به نفع ایران تمام می شود،با این زنگ خطر به خودشان آمدند.این زنگ خطر برای تمامی اعضای تیم ملی تکواندوی ایران به صدا در آمد و بسیار به موقع بود تا همه به خودشان بیایند.

سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان ادامه داد: : نتایج منچستر زنگ خطر خوبی بخصوص برای بازیکنان تیم ملی کشورمان بود تا بدانند که همیشه سایه ای پشت سرشان برای کسب نتیجه بهتر هست و باید مصصم تر و با جدیت بیشتری تمرینات خود را  انجام بدهند.

وی افزود: مسابقات منچستر ،سومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ تکواندو بود که فقط بهترین های جهان در این پیکارها دعوت داشتند ، سطح این مبارزات بسیار بالا و در واقع  بازی حر فه ای ها بود که با یک لحظه غفلت فردی که حوصله  ، صبوری و  دقت بیشتری داشت ،از فرصت ها استفاده می کرد و موفق می شد.

وی خاطرنشان کرد: تکواندوکاران ما نیز باید با دقت بیشتر فرصت ها غنیمت شمرده تا موفق شوند، همانطور که از نتایج این رقابت ها مشخص است، چهار مدال طلا را تکواندوکاران کشورهای قزاقستان،تونس،کره جنوبی و ازبکستان کسب کردند،این افراد در گرندپری های قبلی موفق به کسب مدال نشده بودند و این نشان می دهد که درگرندپری نمی شود همیشه مدال گرفت زیرا ناگهان حریفی که فکرش را هم نمی کنیم از ما پیشی می گیرد.به اعتقاد من تنها تیمی که می تواند همیشه در هر رده مدال بگیرد ،تیم ایران است که این مطلب با بررسی نتایج گذشته به طور کامل مشخص است.
گفتنی است: تکواندوکاران تيم ملی کشورمان پس از کسب یک مدال نقره و سه برنز در مسابقات گرندپری (جایزه بزرگ و انتخابی المپیک)، بامداد امروز سه شنبه 28 مهرماه وارد ایران شدند.
ابوالفضل یعقوبی یک مدال نقره، فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و امید عمیدی نیز به سه برنز ایران در این مسابقات دست یافتند.
این دوره از رقابت‌ها با حضور 32 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی 24 تا 26 مهر در انگلیس برگزار شد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار