تیم کارشناسی ایران به سرپرستی حمید بعیدی نژاد که برای مقدمات نخستین کمیسیون مشترک برجام از روز شنبه در وین حضور داشتند, سه شنبه شب وین را به مقصد تهران ترک کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان ایران و کشورهای عضو 1+5 از روز شنبه در وین کار خود را آغاز کردند و بحث های فنی اجرای برجام را پی گرفتند. نتیجه کار کارشناسان به کمیسیون مشترک که روز دوشنبه نخستین جلسه ان برگزار گردید, اعلام شد و معاونان وزیران خارجه کشورهای عضو درباره آن بحث و گفتگو کردند.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در پایان نخستین نشست کمیسیون برجام درباره جلسه بعدی ایران و 1+5 گفت: محل جلسات کمیسیون و نیز گروههای کاری که حضور خواهند داشت، از این پس در وین برگزار خواهد شد و قرار است هر سه ماه یک بار این جلسه را داشته باشیم مگر اینکه دلیلی اقتضا کند که زودتر برگزار شود که تصمیم گرفتیم جلسه بعدی قبل از روز اجرایی شدن، احتمالا زمانی در نیمه دوم نوامبر برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی درباره روال جلسه روز دوشنبه اظهار داشت: در این جلسه مروری بر تحولات چند هفته گذشته تا «روز تصویب» که دیروز بود و نیز اقداماتی که در هفته های آینده باید انجام شود و هماهنگی هایی که در حوزه های مختلف باید صورت گیرد، داشتیم.

نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام ایران و 1+5 از صبح روز دوشنبه در هتل کوبورگ وین باحضور کارشناسان، معاونان و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه این کشور آغاز و تا عصر همان روز ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برجام ، ایران ، 5+1 ، کمیسیون ، تهران ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار