اردبیل؛

شناسایی 13 هزار اولیای بی‌سواد در اردبیل

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون 13 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزانی که بیسواد بودند، شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ دیوان اکبری‌فرد در جلسه شورای سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم داریم تا بیش از 10 هزار نفر از افراد بیسواد و یا کم سواد را زیرپوشش خدمات سوادآموزی ببریم.

وی با یادآوری اینکه این پوشش افراد بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال انجام می‌شود، تصریح کرد: در بین اولیای دانش‌آموزان نیز 13 هزار نفر که از بیسوادی رنج می‌برند، شناسایی شده تا امکان پوشش تحصیلی آنها فراهم آید.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما با داشتن اطلاعات کامل این افراد با همکاری مدارس و خود دانش‌آموزان سعی و تلاشمان بر این است تا اولیا را ترغیب و تشویق به حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی و فراگیری آموزش کنیم.

اکبری‌فرد با بیان اینکه در کنار این برنامه‌ها پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گروه سنی 10 تا 20 سال نیز به عنوان کودکان کار در اولویت قرار گرفته است، گفت: برای انسداد مبادی بیسوادی اقدامات خوبی در استان با همکاری معاونت آموزش ابتدایی انجام شده که امیدواریم ادامه این روند به انسداد کامل مبادی بیسوادی منجر شود.

وی در ادامه به اجرای طرح مشارکتی با نهادها و دستگاه‌های دیگر در ارتقای وضعیت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: 9 دستگاه در این تفاهمنامه با نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.