مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 7 هزار هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدمحسن حسینی‌مقدم در بازدید از هنرستان شهید بهشتی پارس‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر 700 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در سطح کشور در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد 40 درصد دانش‌آموزان را در سطح کشور شامل می‌شود، افزود: تلاش و جدیت بر این است تا با ارائه آموزش‌های کیفی و به‌روز این دانش‌آموزان را پس از فراغت از تحصیل برای ورود به بازار کار آماده کنیم.

حسینی‌مقدم از فعالیت 7 هزار هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش در کشور خبر داد و گفت: این تعداد هنرستان پذیرای بیش از 43 رشته فنی و مهارتی در شاخه فنی و حرفه‌ای و نزدیک به 260 رشته در شاخه کار و دانش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش هدف از تربیت هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار در سطح کارگر ماهر و تکنسین دانست و بیان کرد: در همین راستا با تجهیز هنرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی که در این زمینه در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت ابتدا تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به امکانات و ابزارهای مورد نیاز برای آموزش هنرجویان است که در این راستا 50 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.