تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر اعطای وام 25 میلیون تومانی خودرو با نرخ سود 16 درصد به گفته بسیاری از کارشناسان می‌تواند رونق هر چند ناچیز به بازار خودرو بدهد به شرط آنکه پرداخت این وام به سرنوشت وام‌ 15 میلیون تومانی دچار نشود .

چه خودروی با وام 25 میلیونی می توان خرید؟/ وامی که دردی دوا نمی کندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس دستور کار جدید بانک مرکزی بانک‎ها قرار است از نیمه آبان ماه سال‌جاری منابع جدید را برای خرید خودروهای داخلی به جامعه تزریق کنند بر اساس این سیاست مشتریان از این پس تا 80 درصد از قیمت‎ خودروهای تولید داخل را حداکثر تا سقف 25 میلیون تومان به شکل وام دریافت خواهند کرد این در حالی است که در بسته دولت برای خروج از رکود، هنوز مشخص نیست که اعطای این تسهیلات از سوی بانک‌ها به متقاضیان ارائه و یا مستقیما به دست خودرو سازان می رسد.

** دولت در اعلام طرح پرداخت وام 25 میلیونی عجله کرد

 یک کارشناس بازار خودرو با اظهار خرسندی از تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت وام 25 میلیونی خودرو گفت: بهتر بود دولت قبل از اعلام چنین طرحی ابتدا راهکارهای عملیاتی و اجرایی آن را تحقق می‌بخشید.

داوود کاغذگران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اعطای وام 25 میلیونی خودرو قطعا منجر به تحریک تقاضا و رونق بخشیدن به بازار خودرو می‎شود، گفت: اجرای چنین طرحی اقدام درستی برای خارج کردن بازار خودرو از رکود است ولی مسئولین دولتی و مالی کشور در اعلام این طرح کمی عجله کردند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده قرار است ساز و کار عملیاتی پرداخت وام 25 میلیونی از 15 آبان ماه سال‌جاری عملیاتی شود و تا زمانی که این وام به دست اولین متقاضیان و درخواست‌کنندگان برسد تا پایان فصل پاییز طول خواهد کشید.

به گفته کاغذگران اعلام زودهنگام اعطای وام 25 میلیونی قبل از تحقق بخشیدن به ساز و کارهای عملیاتی آن خود منجر به فرو رفتن بیشتر بازار خودرو در رکود خواهد شد و این مسئله برای خودروسازان و فروشندگان این کالای مصرفی تا حدودی نگران‌کننده شده است.

**وام 25 میلیونی کم است

مدیرعامل لیزینگ یکی از شرکت‏‌های فروشنده خودرو همچنین به حجم پایین منابع اعطای وام 25 میلیونی نیز اشاره کرد وگفت: بر اساس اخبار منتشر شده قرار است مجموع تسهیلات اعتباری در این بخش بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان باشد در حالی که میزان پیش‌بینی فروش دو شرکت بزرگ خودروساز ایران یعنی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال‌جاری 30 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: منبع اختصاص داده شده برای اعطای این وام تنها می‌تواند بخش کوچکی از فروش دو شرکت بزرگ خودروساز ایران را تأمین کند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اختصاص وام 25 میلیونی خودرو آن طور که باید نمی‎تواند کمکی به شرکت‎های خودروساز کشور کند.

کاغذگران همچنین پیش‌بینی کرد: اعطای وام 25 میلیونی خودرو شاید بتواند میزان فروش خودروهای داخلی نظیر تیبا، پراید، پژو 405 و سمند را افزایش دهد.

** دولت برای پرداخت وام خودرو به بانک‎ها یارانه بدهد

یک کارشناس بازار سرمایه نیز در این خصوص گفت: با توجه به منابع نقدینگی بانک‎ها، بهتر است دولت جهت تسریع در روند اعطای وام 25 میلیونی خودرو، به بانک‎ها یارانه پرداخت کند.

مجید محمدعلیزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم شورای پول واعتبار مبنی بر پرداخت وام 25 میلیونی خودرو آن هم با نرخ 16 درصد گفت: بهتر است دولت برای پرداخت چنین وامی به بانک‌ها یارانه پرداخت کند تا در پرداخت این وام، همه مردم از دید بانک‌ها برابر باشند.

وی افزود: از آنجایی که نرخ سود سپرده بانکی بیش از 16 درصد است  این مسئله به ذهن متبادر می‌شود که پرداخت چنین وامی با توجه به منابع فعلی مالی بانک‎ها منطقی نیست و شاید در روال عادی به هیچ وجه پرداخت آن امکان‌پذیر نباشد.

علیزاده با بیان اینکه برخی گمانه‎‌زنی‌ها حاکی از آن است که دولت قرار است مبالغ هنگفتی را در قالب وام 25 میلیون توان در اختبار شرکت‎های خودروساز قرار دهد تا از این طریق آنها بخشی از وجه خرید خودروهای فروخته شده را از طریق اقساط بلندمدت هفت ساله دریافت کند، اظهار کرد: چنانچه پرداخت وام به بانک‎ها واگذار شود نمی‌توان انتظار داشت که نرخ سود در حد 16 درصد باشد چرا که این امر با شرایط نقدینگی بانک‎ها همخوانی چندانی ندارد.

** خط قرمز وام 25 میلیونی نرخ سود تعیین شده آن است

مدیرعامل یکی از بانک‎های کشور با بیان اینکه بانک‎‌ها در پرداخت وام 25 میلیونی خودرو هیچ مشکلی ندارند، گفت: تنها مسئله حساسیت‎برانگیزی که در مورد پرداخت وام 25 میلیونی خودرو وجود دارد نرخ سود 16 درصد آن است که از نرخ سود فعلی بانک‌ها پایین‎تر است.

علی سیدعلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهتر است برای پرداخت وام 25 میلیونی خودرو با نرخ 16 درصد یک هماهنگی و مذاکره‎ای میان شرکت‎های خودروساز و بانک‎‌ها به وجود آید تا در مورد نرخ حساسیت‎برانگیز سود این وام تصمیم‌گیری و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ سود بانکی در حال حاضر در کشور بیش از 16درصد است؛ پس باید مابه‌التفاوت این نرخ از طریق شرکت‎های خودروساز به بانک‎ها پرداخت شود.

سیدعلی با تأکید بر اینکه بانک‎ها هیچ مشکلی در پرداخت وام 25 میلیونی ندارند اظهار کرد: در صورتی که توافقی میان شرکت‎های خودروساز با بانک‌ها در مورد نرخ سود بانکی صورت گیرد به هر تعداد از جمعیت متقاضیان دریافت وام خودرو می‌توان پاسخگو بود.

**مقدار وام هر خودرو


اما با توجه به رسمیت پیدا کردن وام 25 میلیونی خودرو با تصویب شورای پول و اعتبار و همچنین قیمت های فروش خودرو در نمایندگی ها و البته بازار مردم چه خودرویی را با چه آورده ای می توانند بخرند؟

مدل

قیمت نمایندگی

حداکثر وام

قیمت  بازار


پژو 206 تیپ

2

 

32.517.000

 

25.000.000

 

32500000

 

 

پژو 206 تیپ 5

 

36.693.000

 

25.000.000

 

35650000

 

پژو GLX
405

 

28.882.000

 

23.040.000

 

28700000

 

پژو پارس

 

35.496.900

 

25.000.000

 

35500000

 

سمند

 

31.538.000

 

25.000.000

 

31500000

 

رانا

 

33.233.000

 

25.000.000

 

32200000

 

پراید 132

 

19.800.000

 

15.840.000

 

19800000

 

وانت پراید

 

17.920.000

 

14.320.000

 

17900000

 

تیبا

 

23.950.000

 

19.160.000

 

23900000

 

تیبا 2

 

28.070.000

 

22.400.000

 

28070000


بر پایه این گزارش اگر چه طرح پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به منظور رونق بخشیدن به بازار و تولید این کالای مصرفی در کشور صورت گرفته است ولی از هم‌اکنون به دلیل آنکه این طرح از شفافیت لازم در جزئیات و نحوه پرداخت برخوردار نیست از این رو این نگرانی وجود دارد که حتی پرداخت چنین وامی عاملی برای کشمکش میان خودروساز، مردم و بانک‎ها تبدیل شود چرا که هیچ کدام از آنها بر اساس شواهد موجود حاضر نیستند حاشیه سود خود را کم کرده و به نفع دیگری ضرر دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۹
در انتظار بررسی: ۱۹۶۷
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
وای به روزی که بگندد نمک این راهکار ه که مردمو بیچاره کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
بنده یه ماشین دارم خدا وکیلی تا به حال دو بار پول ماشین و جمع کردم خدایا خودت به ملت عزیزمان رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
هرکسی که خریده به حضرت عباس روی سرش خوب شیره مالوندن ببینید وملاحضه کنید کشورهای خارجی بااین مبلغی که که شما میخوایی یه پراید پوکیده بخری بجای پولت که برای پراید میدی یه ماشین بنز یا مرسیدس سوار میشی ملت عزیز ما بیدار شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
مردم ما بدبختن.اگه بهشون بگید کفن میت رایگانه با جنگ و دندون میرن واسه گرفتنش.اخه یکم فک کنن .این وام ارزش گرفتن داره.لعنت به اونایی که سر ملت رو کلاه میذارن.اونم چه کلاهی!!!!
خرید خودروی صفر بی مصرف ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
پراید خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
نخرید فقط نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
بابا ای ول..
عجب طرحی! ویژه کنترل جمعیت!!!
تا آخر عمرم پیاده گز کنم ،اینطوری ماشین نمیخرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
یک کلاه برداری جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
احتياج دارم ميخرم.
خودم ميدونم كه به ضررم هست.
ولي چكار كنم، مجبورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
آقای روحانی والله کلید روداری برعکس میچرخانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
ما میگیم خر نمیخواهیم پالون خر عوض میشه
ما میگیم خودروی بی کیفیت نمیخواهیم ..وام کمر شکن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
ملت نزارين بيشتر از اين تحقير بشين و كلاه سرتون بزارن . بخدا اين خودرو ها ارزش اين همه حقارت را نداره نخرين جونتون ازاده اون دنيا تون هم دارين . نخرين بخدا اگه خريدين ضرر دادين . نخرين تا ارزون تر هم بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به نظر من پراید با اقساط ماهیانه312هزارتومان وپیش پرداخت4میلیون..با اقساطه 7ساله در میاد24میلیون نسبتن خوبه تازه بعد از سه سال ماشین رو میتونی بفروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
دوستایی که قصد خرید خودرو دارن دست نگه دارن این اتفاقات نشون از عقب نشینی خودروسازان از قوانین ظالمانشونه پس صبر میکنیم و تحت هیچ شرایطی مشین 7 میلیونی رو 20 میلیون نمیخریم
Saudi Arabia
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
فکر کردین با ثبت نامی که انجام میدین کی و با چه کیفیتی ماشین تحویل میدن؟!
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
پراید50میلیو-تحویل بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
توروخداکمي تحمل کنید نخریدبه خداشمامردم پیروز می شیدماچطورميتونيم جلوی ابرقدرتهای دنیا باستيم ولی جلوی این دوخودروسازنزول خور نمی تونیم خواهشن خريدخودروي صفرممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
به نظر بنده ماشین اصلا خوب نیست فقط وفقط دردسر هست ولشت کن بابا ماشین چیه ماشین ماشین در آوردن لعنت به ماشین هر چند وقت باید روغن و بنزین و .... بریزی تو شکمش ولشت کن بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
ماشین نمی خوام نمی خوام نمی خوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
عزیزان دمتون گرم بخدا مقاومت کنید ما همه پشت همیم
من میخواستم خودرو بخرم با این شرایط چون مجبورم و ماشین نیاز دارم
اما کامنت های شما عزیزان رو دیدن پشیمون شدم ما باید مقاومت کنیم
Australia
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
اینا همش حرفه تا قیمت دلار پایین نیاد و پول ایران ارزش پیدا نکنه روز به روز اوضاع بتر میشه.زندگی امروز گرون در میاد.
-
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
خودروسازا بی وجدانن.دولتمردان بی وجدانتر از اونا.هر روز یه طرحی میریزن تا نزارن این دو شرکت آشغال ورشکست بشن
بی شرفای عوضی
تورو خدا نخرین.نزارین فکر کنن مردم ایران هالو هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
ماشینای فرقونتون ارزونی خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
دولت به اصطلاح تدبیر وامید این چه تدبیریه که شما اندیشیدین مشکل ملت ما کیفیت خودروهاست دولت مردان عزیز.این وام بدرد خودتون می خوره !!!!خودروی بی کیفیت شما خودشو بکشه پراید4میلیون ارزششه وپژو نهایتا 10میلیونه دیگه دست از سرمون بردارین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آخ که زمستون داره میاد تازه خیلی هاشون ماله زمستون پارسال هستن ببین چی هستن حالا این فرقونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
قیمت ماشینا رو بیارید مثه روز اول نیارید فوق ادم نمیخره میره ماشین خارجی میخره ک تا چندسال راحت و بازار خارجی رو راه بندازه و پیشنهاد میکنم لج نکنید قیمت ماشین کم کنید یا اخرش با نصف قیمت میدن ب کشورهای اعرابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
مارو چی فرض کردین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آقا من نمیدونم چرا همش به جای وام 25 میلیونی اینو دام 25میلیونی میخونم .شما هم مث من هستید عایا؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
سلام
من نمیدونم این کساییکه تو این روزا پای منبر میرنو ادعای خدا و پیغمبریشون میشه چرا ساکت هستند و نمیان از این همه گرونی و این وامهای با سود بالا و اجناس بیکیفیت صحبت کنند ظاهرا واسشون منافعی نداره
امام حسین علیه السلام رو فقط تو 10 روز اول خلاصه کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
بیداری اسلامی ب این میگن...............صفر نخرید تورو ابالفضل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
کاهش قیمت وافزایش کیفیت تنها راه خروج از رکوده.ملت اینو خواستن وتا بهش نرسن کوتاه نمیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
چرا انقدر به این مردم باید ظلم بشه مگه ما چه گناهی کردیم چرا هیچکس از ما حمایت نمیکنه واقعا اینا چطور ادمایی هستن حاضرن وام با باز پرداخت دوبرابر بدن اما حتی 1 میلیون از قیمت خودرو کم نکنن این چه عدلیه این چه جامعه اییه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
همه چی از ملت شروع میشه.مردم خودرو ایرانی نخرید تحریمشون کنید تابفهمن دست همتونو میبوسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
همه چی از ملت شروع میشه.مردم خودرو ایرانی نخرید تحریمشون کنید تابفهمن دست همتونو میبوسم.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
ما میگیم قیمت ها بالاست و کیفیت ها پایین
اقایون بجای توجه و عمل در راستای حرف ملت به دنبال دور زدن ملت هستند، دون می پاشید(وام) که دوباره تو تور(خرید خودرو) بیفتیم
ما به کمپ نخریدن خودرو صفر تا تحقق اهداف مان (کاهش قیمت و بالا رفتن کیفیت) ادامهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه میدیمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
ینی واقعا کارتون درسته؟؟یکی مث من که صبح تا شب جون میکنه تا پول دربیاره یه ماشین بخره بلکه رفت وآمدش راحت تر شه بعد هرچی کار میکنم به جایی نمیرسه بعد دولت ایران همچین ایده هایی گزافی میده که ادم عاقل هیچ وقت پولی که به سختی درمیاد همش قسط بده این قسطا ادمو پیر میکنه من که محتاجم باشه قسط نمیدم ترجیح میدم سختی بکشم پولم کامل که شد بعد بگیرم اونم کیفیت خوب اگه دولت جواب گو باشه..بخدا ما کیفیت میخوایییییییم جنس مرغوب که جای حرف زدن نباشه همین این دوزو کلاکا برا ما آب و نون نمیشه ما هم جنس و هم خون هم وطن شماییم این انصاف نیست یه پراید بشه 40 میلیون!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
سلام دوستان
به نظرمن اگه کسی وام بگیره برای خودرو بای دقبل از خرید این خودروهای بی کیفیت باید وصیتشوبنویسه وقبر وکفن برای خودش وخانواده اش بخره در ضمن ضامن بیچاره میمونه واقساط متوفی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
لااقل یه طرح برافرسوده هامیزاشتید که بیان تحویل بدن نه 2200000که باهاش موتورم نمیدن چه فکری میکنید?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
ماشین بیکیفیت میسازن مردم به کشتن میدن پراید میدن به کشور عربی 5 تومن اونم به زور اما واسه خودمون 20 تومن.مگه ما خریم.نمیخریم بزار رو دست شون باد کنه تو رو خدا هرکی ماشین میخواد فقط صفرشو نخره تا به مردم ارزش قایل شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خدایا به دادمان برس مردیم از گرانی و تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
درود بر صدا وسیمای روشنگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
اصلا چه بهتر که نمیتونیم بخریم.تو شهر که با این ترافیکش آدم با مترو و اتوبوس و پیاده بره بهتره تو جاده هم که با ماشین ایرانی جونمون در خطره.فعلا نمیخریم پولمونو جم میکنیم و ماشین خارجی میخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سلام.قیمت خ.درو رو پایین بیارید و کیفیت بالا .مردم دور نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خودروهای گرون و بی کیفیت و قدیمی تون، ارزونى خودتون. وام ۲۵ میلیونى هم صدقه واسه خودتون. ماشین های جدید بیارید روى خط تولید. میدونید پژو ۴۰۵ یا ۲۰۶ یا پارس یا پراید مال چند سال پیش هستن؟ از خودرو سازای خارجی یاد بگیرید چقدر تنوع و امکانات و کیفیت و قیمت مناسب رو سرلوحه کار دارن. نگید رانا و تیبا جدیده که مسخره هست. پژو اس دی رو به رانا _ پراید رو به پی کی و تیبا و ۱۱۱و ۱۳۱ و ۱۳۲ - ۴۰۵ رو به اس ال ایکس و آردی و جی ال آی -تبدیل کردید. اونم با تغییرات در چراغ های ماشین. احسن به این همه نوآوری و خلاقیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خودروهای گرون و بی کیفیت و قدیمی تون، ارزونى خودتون. وام ۲۵ میلیونى هم صدقه واسه خودتون. ماشین های جدید بیارید روى خط تولید. میدونید پژو ۴۰۵ یا ۲۰۶ یا پارس یا پراید مال چند سال پیش هستن؟ از خودرو سازای خارجی یاد بگیرید چقدر تنوع و امکانات و کیفیت و قیمت مناسب رو سرلوحه کار دارن. نگید رانا و تیبا جدیده که مسخره هست. پژو اس دی رو به رانا _ پراید رو به پی کی و تیبا و ۱۱۱و ۱۳۱ و ۱۳۲ - ۴۰۵ رو به اس ال ایکس و آردی و جی ال آی -تبدیل کردید. اونم با تغییرات در چراغ های ماشین. احسن به این همه نوآوری و خلاقیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خواهشها خودروی صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آقا من یکی حاضرم وام بگیرم به شرطها وشروطها که بگن آقا بیا یکی بخر یکی جایزه ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
هدفعلت نخریدن خودرو، قیمت فضایى و ناعادلانه و کیفیت پایین قطعات بود. به جای اینکه کیفیت و قیمت رو درست کنند، وام میدن. با این وام فقط مردم ساده و ظاهربین، موقتأ صاحب خودروی بی کیفیتی میشن که قبل از اتمام اقساط وام ۷ ساله، اسقاط میشه. از طرف دیگه یک گاری رو چند برابر قیمت واقعی میخرن و تا خرخره میرن زیر فشار قسط. من عمرأ الاغ رو با قیمت اسب نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
اقتصاد کشور ما احتیاج به کار آفرینی داره که وام میخواهد ویک سری جوان توانا وبی پول به این ها کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
همیشه دیدیم تو این مملکت حسین قلی خانی چراغی که به مسجد رواست به خانه حرام است!!!! کی چه کسی چطوری به فکر آسایش ما مردم بوده که اینبار باشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
لطفا خودروی صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
این ناشناس یه نفره یا نام مستعاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
حالا چرا وام برا ماشین؟؟؟؟مگه غیر از صنعت خودرو سازی مگه در صنایع دیگه نمیشه کار انجام داد؟؟؟ یکم فکر کنیم به جواب میرسیم....................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
راست میگید قیمت خودرو ها را پایین بیارید همیشه همه فشار ها باید رو دوش مردم بیچاره باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
راست میگید قیمت خودرو ها را پایین بیارید همیشه همه فشار ها باید رو دوش مردم بیچاره باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
من واقعا برم قابل هم نیست که پس از گذشت این همه مدت از تحریم خودروی صفر ، این اقایان (بویژه خودروسازها) نمی فهمند یا خودشون رو به نادانی زده اند که بابا خودرو تحریمه و تا زمانی که قیمت پایین و قیمت بالا نره ، در همین تحریم خواهد ماند. اما به طرق مختلف سعی در دور زدن این همگرایی تحریم هستند.

تحت هر شرایط چه با وام چه بی وام خرید خودروی صفر از جانب ما مردم ممنونع و تحریم هست ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
:))))))) با پول٢ تا لگن يك لگن خريداري كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
با خوندن نظرات مردم بنده متوجه شدم نمیشه هم خودرو بی کیفیت و گران و هم وام با سود بالا به ملت غالب کرد یعنی از دو جهت سر مردم کلاه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
با خوندن نظرات مردم بنده متوجه شدم نمیشه هم خودرو بی کیفیت و گران و هم وام با سود بالا به ملت غالب کرد یعنی از دو جهت سر مردم کلاه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
زباله ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
نمیخریممممممممممم نمیخریییییییییییییییییییییییم!!!!
واقعا قصد دارین با این ماست مالی مسخره... بگیم اوضاع گل و بلبل شده...بیایم بخریم؟!
هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
درود برغیرت مردمان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ماشین نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
دستتون درد نکنه. مقاومت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
وام بیخودیه .وام همه جا میدن .آقا چرا نمی فهمین ما خودرو بی کیفیت رو به قیمت چندین برابر نمیخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
جا داره به آقای رئیس جمهور تبریک بگیم چرا که فکر می کردیم نوابغ فقط در دوره قبل حضور داشتند اما متوجه شدیم که نابغه تر از اونا هم هست مثل وزیر اقتصاد ، وزیر صنعت و معدن و مهم تر از همه سخنگوی دولت که دانشمندی به تمام معناست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
به به ماشالله به فکرتون مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مردم ایران توجه کنید اگه واقعا این خودرو سازها به ضررشون باشه به هیچ وجه این وام 25میلیونی رو نمیدادن به مردم اینا دیگه ماشینا رودستشون مونده مجبورن این راهکارهارو اراعه بدن تورو بشرف غیرتتون خدارو خوش میاد 18میلیون پول بدی پرایدوانت که هیچ ایمنی نداره این مفت خورا نمیتونن یه ماشین درست حسابی درست کنن بدن دست مردم تورو خدا نخریدنخرید نخرید درود به غیرتت هموطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اخه اهن کیلویی چنده با دستمزد برابر قیمت اهن پراید در میاد ۳۰۰۰۰۰۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مردم ایران همچنان نخریدنو ادامه بدید تا صدای مظلومیت ما در برابر این خودرو سازها به گوش رهبری برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دولت فقط به فکر خودروسازهاست نه ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
سلام. خیلی جالبه! همه ماشینها وام داره ولی پژو405 SLX که تو ماشینای ایرانی بهتره وام نداره.
Germany
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
با این حساب واس 110 برابرش پول اقساطی بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دو نفر تو زندگی موفق نمیشن اول اونایی که برای خرید خودرو وام میگیرن دوم اونایی که سرمایشونو میبرن خونه میگیرن به جای راه انداختن کسب و کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خیلی متشکریم از تدبیر دولت تدبیر و امید
عجب فکر بکری برای این مردم بیچاره که اعتمادشونو دادن دست شما کردین.
دمتون گرم با احساسات ملت بازی کردن، وعده سرخرمن دادن تا کی اقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
والا چی بگم پراید پژو سمند با این قیمت ها صرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
چند سال پيش ي ٤٠٥ خريدم كه از اول بلحاظ كيفيت پدرم رو در أورد و هر چي التماس كرديم در اصلاحش فايده نكرد ، هر چي خريد كنيم ،سازنده ها جري تَر و بي كيفيت تَر و گرانتر ميفروشند ، اگر مدتي خريد نشود مجبورند با قيمت تموم شده واقعي بفروشند، هرچه هم دولت كمك كنه ، اگر خريد نباشه فايده اي نداره جز پر شدن انبارها از توليدات بي كيفيت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مردم عزیز فقط نخرین تا مجبور بشن قیمت رو پایین بیارن و کیفیت رو بالا ببرند. با نخریدن به زانو در آوردن. نیازمند خودرو هستم ولی ننننننننن ممممممممم یییییییییییییی خخخخخخخخخ رررررررررررر مممممممممممم. نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
شرکتهای خودروساز خوب بفهمید تا قیمتهاتون نیارید پایین و کیفیت را نبرید بالا امکان نداره ما خودرو صفر بخریم شما قاتلان ملت ایران هستید به خدا ما در کشورمون یک جنگ تمام عیار با ایران خودرو و سایپا داریم ای دولتمردان جلو این گروه داعش را بگیرید ملت را کشتند دست بردار نیستند آغا بذارید ورشکست کنند مگه بیش از صد هزار نفر بیکار میشن ااخه سالانه ما چهل تا پنجاه هزار کشته داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
واقعا خسسسسسسسسته نباشید عجب فکرخوبی کردین بهتر از این نمیشد سر مردم کلاه گذاشششششششت .شیطان باید بیاد از شما درس یاد بگیره.ماشین صفرایرانی خریدن همچنان ممنوع است .التماس نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
از هرچی بگذریم من داشتم دقت میکردم به تعداد موافقها و مخالف ها به پیام ها که در اوایل کلی موافق داره و چند مخالف (که ممکن خود سازنده های این سایت باشه) ولی در اخر دیگه چیزی برای گفتن نداشتن خیلی جالبه اگه این رو پخش نکنن ممکنه فیلتر هم در نظرات زیاده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
قیمت واقی فرغوناتون همون20درصده اونم قسطی بدید دیگه زمستان نزدیکه پارکینگ کم میارین ها
-
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ملت دیگه عاقل شدن.برای ما کیفیت و قیمت پایین مبناست نه اینکه همون مبلغ رو 2ونیم برابر کنی و نصفش رو وام بدی و یه عمر از مردم قسط بگیری ملت اگه ماهی 500 داشتن قسط بدن که ماشین خارجی سوار میشدن
وجدانا مسئولا حواسشون نیست یا خودشونو زدن به اون راه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
در کشور آلمان هر کس از خودرو تولید کشورخودشان بخره 50 در صد تخفیف میدن ما کجا هستیم آنها کجا !! آنوقت می گیم آنها غربی و کافر هستن !!! خدایا شاهد باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اقا گاری نخرید پدر مردم رو دار آوردن نامردا میگن خودم که سیرم دنیا به ....... جیب شون پر بشه جون و مال ملت بدبخت به درک . ورود خودرو خارجی رو آزاد کنن بعد خودرو سازا بیان توی صحنه رقابت!!! بزارن مردم خودشون انتخاب کنن ما نمیخوایم از تولیدات بی کیفیت ایرانی حمایت کنیم خودرو با کیفیت تولید کنن با قیمت مناسب ما خواهیم خرید !!!!شده پیاده میرم تولیدات به درد نخور نمیخریم همون کافرا از شما بهترن شما مسلمونید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مگه خر مخمو جوییده که لگن بخرم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
۲۵ میلیون خوبه بدن بدون سود ماهی ۵۰۰بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ما نه خودرو می خریم نه وام شما رو می خوایم به خدا این یک توهین اشکار به مردم ایران که ما شما رو نفهم فرض کردیم که 25 میلیون وام میدیم بعد 2 برابر ازتون پس می گیریم.من از ملت ایران خواهش میکنم نخرید به لطف خدا پیروزی نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مثلا میخواید چی بشه ؟کم سر مردم بلا اوردن مسئولین؟چرا هفتاد میلیون آدم رو ول کردید چسبیدید به دوتا خونخوار؟بابا جون مادرتون بفهمید پراید بالای هفت تومن نمی ارزه پژو بالای ده تومن نمی ارزه هر مدلش رو که بگید.بخدا حق مردم این نیس.یکم از اروپایی ها که میگید کافرن یاد بگیرید که چقد به فکر مردمشون هستن یاد بگیرید.هیچ کس ماشین نمیخره نباید هم بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
آقای روحانی بنده سال 92 به شما رای دادم ولی الان شدیداً پشیمونم بخصوص از حمایتهایی که از دوتا شرکت فرقون سازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
فرغون ساز ها خواب دیدن خیر باشه.مردم احمق نیستند.تو دنیا ماشین به قیمت نقد ولی اقساط میدن به مردم با این حال مردم ناز میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خودروسازا بلد نیستن خودرو بسازن نسازن
تقصیر مردم بدبخت چیه
ما چرا باید خودروهای بی کیفیت اونم با این وضعیت سوار شیم. چرا نباید ماشینای خارجی با قیمت مناسب سوار بشیم چرا آخههههههههههه
این دموکراسی نیست این آزادی نیست این افتضاحههههههههه
بس کنید حمایت از خودروسازای بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
واقعا خجالت داره و من متاسفم.واسه خودرو سازی کشورمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اقاایناازاین میترسن اگه شماپیروزشوید نوبت اشغالهای بعدیه که بنام تحریم بخوردمون دادن تورابخدا مقاومت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
سلام.من تیبا گرفتم مدل۹۴. چند روز پیش تصادف کردم ماشینم سپر کاپوت شیشی جلو سقف ترکید اربکش باز نشد زنگ زدم به شرکت گفتم میگن باید به سنسور عمل کنند برخوردبکند تازه اگر یکی کشته میدادیم خوب می شد از من مشنوید ماشی صفر نخرید حکم تابوت مرگ روداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خجالت بکش ای دزد. منظورم تو هستی مدیر ایران خودرو و سایپا. آره دزد. با تو ام. اگه یک پراید مجانى به خودت بدن حاضری با خانوادت سوارش شی؟ چه برسه با این قیمت بالا. کم آدما رو کشتین با پراید و امنیت پایینش؟ خجالت بکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
هر سال به اندازه ی یکسال جنگ باعراق تو تصادفات هموطن ازدست میدیم و مسولین بیخیااااال بفکر منافع خودشونن،کشتاری که خودروسازا تو کشور میکنن تو هزارسال داعش و مغول اسراییل نمیتونن
۱۲۳
آخرین اخبار