عضو جبهه پایداری گفت: اصلاح‌طلبان با بحث بحران محوریت مواجه هستند، آنان در مقطعی فردی را بعنوان محور معرفی می‌کنند اما چندی بعد به دلیل نداشتن مواضع مدون، از وی عبور می‌کنند.

اصلاح طلبان با بحران رهبری مواجه هستند / این جریان به دلیل بی‌توجهی به مردم توفیقی کسب نکرده استفاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با مشکلات اصلاح‌طلبان که موجب عدم توفیق این جریان شده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان با بحث بحران محوریت مواجه هستند، آنان در مقطعی فردی را بعنوان محور معرفی می‌کنند اما چندی بعد به دلیل نداشتن مواضع مدون، از وی عبور می‌کنند. 

آلیا در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان تاکنون در هر مقطعی که با پرچم یک فرد به پیروزی رسیده‌اند، بعد از مدتی به دلیل تعارض مواضعشان از آن فرد عبور کردند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه اصلاح طلبان به ارتباط  با مردم بی‌توجه بوده و اساساً این موضوع را قبول ندارند، افزود: معمولا اصلاح طلبان با بدنه جامعه فاصله بسیاری دارند و در دوران حاکمیت خود در مجلس و دولت و بالعکس، نتوانسته اند این خلاء را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از اصلاح‌طلبان به قانون اساسی، نهادهای رسمی کشور، خطوط قرمز و اصل ولایت فقیه توجه دارند، از این‌رو توانسته‌اند کمابیش جایگاهشان را در جامعه حفظ کنند اما بخشی از آنها به دلیل نقش آفرینی در فتنه 88 هرگز از تاریخ و ذهن مردم پاک نخواهند شد. 

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه دسته‌ای از اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی کشور موج سواری می‌کنند، افزود: این دسته از افراد "فرصت‌طلب"بوده و چنانچه در فضایی غلبه با جریان اصولگرا باشد، به این طیف نزدیک می‌شوند و خود را اعتدال‌‌گرا معرفی می‌کنند.

آلیا با بیان اینکه فضای سیاسی کشور هنوز به مرحله حزب گرایی و فعالیتهای حزبی حقیقی نرسیده است، خاطر نشان کرد: بحث تحزب و فعالیتهای حزبی هنوز آنگونه که شایسته است در انتخابات نهادینه نشده، از سالیان گذشته دسته‌بندی‌هایی تحت عنوان چپ و راست و یا اصلاح‌طلب و اصولگرا در صحنه سیاسی کشور مطرح شده است اما این دسته‌بندی‌ها در عمل با توجه به فرهنگ سیاسی حاکم بر مردم و روند فعالیت‌های سیاسی کشور هنوز مفهوم خود را پیدا نکرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
تا کنون کسی از تخریب دیگران سودی نبرده است مردم خودشان بهترین قاضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
ما پیرو خط امام هستیم /بقیه کف روی اب هستن
آخرین اخبار