چرا سپاه پاسداران قویترین نیروی نظامی غرب آسیاست؛ در این گزارش به این سوال پاسخ می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در توسعه امنیت ملی ایران دارند و امنیت امروز ما مرهون تلاش‌های شبانه روزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جممهوری اسلامی ایران است.

سپاه پاسداران از زمان تاسیس در اواخر دهه 50 منشا خدمات بسیاری در دوران دفاع مقدس و پس از آن بوده و امروز به عنوان یک نیروی تاثیر‌گذار در منطقه شناخته می‌شود.  این نکته مورد تاکید "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بود و وی به نقش ممتاز سپاه پاسداران به عنوان قویترین نیروی نظامی غرب آسیا و منطقه و همچنین قدرت پاسداران انقلاب در آرامش بخشی به منطقه تاکید کرد.









**بازخوانی سخنان لاریجانی

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه اظهار داشت: سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب با سرعت کمی آغاز به کار کرد و مراحل تکوینش در دفاع مقدس شکل گرفت.
وی با بیان این که شکل‌گیری سپاه در کوران دفاع مقدس آزمونی بزرگ بود، افزود: معمولاً نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات شکل گرفته و تمرینات نظامی خود را آغاز می‌کنند اما سپاه آن طور نبود و از هسته‌های کوچک آغاز و به مرور زمان تقویت و به یکی از بزرگ‌ترین نیروهای نظامی غرب آسیا تبدیل شد.

لاریجانی با بیان این که سپاه نیروی مسئولیت‌پذیر منطقه است، متذکر شد: قدرت سپاه پاسداران در آرامش منطقه نقش بسزایی داشته و سپاه آرامش‌بخش بحران‌های منطقه بوده است (بیشتر بخوانید).




**چرا سپاه پاسداران به قویترین نیروی نظامی غرب آسیا تبدیل شده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با تشکیل هسته‌های اولیه در عملیات‌های مختلف همچون "فتح المبین" و "بیت المقدس" و ... ایفای نقش فعالی داشت و با همکاری ارتش و نیروهای مردمی باعث آزادسازی هزاران کیلومتر مربع از دست صدامیان شد و کارنامه قابل قبولی در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشت .


دانشمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سردار سرلشکر شهید "حسن تهرانی مقدم" نقش مهمی در افزایش توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند و اولین جرقه‌های قدرت موشکی دوران دفاع مقدس به دست این دانشمند فرهیخته و به فرموده رهبر معظم انقلاب "دانشمند پارسا" رقم خورد و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راس بنیه موشکی منطقه غرب آسیاست.



** سردار موسوی: قدرت موشکی ایران حاصل مدیریت جهادی شهید تهرانی مقدم

سردار سرتیپ "سید مجید موسوی" جانشین فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با برشمردن خصوصیات اخلاقی شهید تهرانی‌مقدم اظهار داشت: مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌ها را درباره ایشان رهبر معظم انقلاب بیان کردند که ایشان را دانشمند پارسا نامیدند.   
 
وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم ویژگی‌های برجسته‌ای داشت و خصوصیات مدیریت جهادی ایشان بسیار ارزشمند بود و مصداق همان کلام رهبر معظم انقلاب است.
 
جانشین فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به نقش‌آفرینی مهم شهید تهرانی‌مقدم در صنعت موشکی خاطرنشان کرد: اگر در منطقه حائز رتبه اول موشکی و در جهان رتبه قابل قبولی را به خود اختصاص داده‌ایم، حاصل مدیریت جهادی شهید تهرانی‌مقدم است که توانست در دوران پر برکت زندگی‌اش مرز ناتوانی را بشکند.



**نیروی زمینی سپاه عامل توسعه امنیت در مرزهای کشور

 نکته دومی که نشان دهنده توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ؛ توانمندی حاصل از تجربیات دوران دفاع مقدس در نبرد ناهمگون و نبرد در شرایط بحران با کمترین امکانات است که باعث شده کشورمان امروز از نظر مواجهه با تهدیدات نیابتی هیچ نگرانی نداشته باشد. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه امنیت ملی و به خصوص امنیت مرزها اقدامات مهمی را انجام داده که از جمله آن می‌توان به  "قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه"  اشاره کرد که با توانمندی و مدیریت ویژه توانسته اند از اختلال در مرزها جلوگیری کرده و باعث توسعه امنیت در مرزهای جنوب شرقی کشور شوند.




**سردار عراقی:  "قرارگاه قدس"  امنیت پایداری را در شرق کشور ایجاد کرده است

سردار سرتیپ "عبدالله عراقی"  جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت و گو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه نقش نزسا در توسعه امنیت مرزها عنوان داشت: قرارگاه "قدس" امنیت پایداری را در منطقه جنوب شرق "سیستان و بلوچستان"، بخشی از "کرمان" و جنوب استان "خراسان" که حوزه استحفاظی این نیرو بوده، ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه با به‌کارگیری یگان‌های سازمانی و مأمور در منطقه و با آموزش و مسلح کردن طوایفی که با جمهوری اسلامی  همراهی می‌کند،  یک امنیت پایدار را ایجاد کرده است.







جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه  تصریح کرد: امنیت ملی هر کشور تنها نیروهای مسلح نیستند و یک مؤلفه اقتصاد است که سپاه با ایجاد راه، توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف و ساخت بیمارستان و نقش آفرینی در امر بهداشت و درمان به ویژه در استان  "سیستان و بلوچستان" و استان‌های هم‌جوار با ساختن بیمارستان‌های صحرایی پیشرفته‌ترین عمل‌های جراحی را انجام داده‌ایم و امکانات بسیار خوبی برای درمان ایجاد شده و نفس این حرکت یک احساس آرامش را در منطقه ایجاد کرده است.

 

**"نیروی هوافضای سپاه"  در راس بنیه موشکی غرب آسیا

  اما در حوزه موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار قدرت موشکی ایران است که با داشتن انواع موشک ‌ها با برد تا 2 هزار کیلومتر توانمندی بالایی را در منطقه نشان داده است. موشک‌های کلاس "زلزال"، "فاتح 110 "، "خلیج فارس"، "قدر F و H "، "شهاب 3 "، "سجیل"، "قیام" ، "هرمز 1 و 2 " و .... نیروی هوافضای سپاه را در راس بنیه موشکی غرب آسیا قرار داده است که البته این قدرت موشکی بدون هیچ وقفه‌ای به کار خود ادامه می‌دهد.









سردار سرلشکر "سیدیحیی  رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هم‌اکنون نیروی هوافضای سپاه قدرتمندترین نیروی عمل‌کننده غرب آسیا بوده و برد موشکی آن به 2 هزار کیلومتر می‌رسد که اساس این قدرت در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.



**تمام پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های نیروی هوافضای سپاه

تمام پایگاه‌های آمریکایی در تیررس موشک‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از جمله آن می‌توان به پایگاه "شیخ السالم " و "الخلید الصابر" در امارات عربی متحده، پایگاه  "العدید" در قطر، پایگاه نظامی "اینجرلیک" و "پرینچلیک" در ترکیه، پایگاه نظامی "شیخ عیسی" در بحرین، پایگاه "شاهزاده سلطان" در عربستان  و ... اشاره کرد.



در حوزه دفاع دریایی هم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد ؛ تا آنجا که "پنتاگون" از نیروی دریایی سپاه به عنوان نیروی مدیر و عمل کننده در تنگه هرمز و خلیج فارس هراس دارد و نیروهای آمریکایی تلاش می‌کنند تا کمترین درگیری و بحث در خلیج فارس ایجاد نشود.



**ندسا ضامن اقتدار ایران در خلیج فارس

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ندسا) با داشتن انواع "مین‌های دریایی" و "پاترول کرفت‌ها" و "پهپادها" و موشک‌های ضد کشتی هرگونه جسارت را از آمریکایی ها گرفته‌اند که شناور تندرو "ذوالفقار"، پهپاد "آریو" و موشک ضد کشتی "نصر " و اژدر "حوت" از جمله آن است.



** شناور موشک‌انداز "ذوالفقار"

شناور موشک‌انداز "ذوالفقار" با طول 16 متر، عرض 4/9 متر، آب‌خور  85صدم متر، وزن 25 تن سرعت 45 گره دریایی، ظرفیت مخازن 2 ضرب در هزار، جنس بدنه آلومینیوم دریایی، موتور ایزوتای دارای  توانمندی‌های ویژه‌ای دارد.







**شناور تندروی موشک‌انداز JMT16  
 
شناور تندروی موشک‌انداز JMT16 با طول 16 متر، عرض بیش از 3 متر، وزن 16 تن، جنس بدنه آلومینیوم دریایی و دارای سیستم رانش دو سری شفت و پروانه است.







**پهپاد شناسایی "آریو"
 
مداومت پروازی 60 دقیقه، برد عملیاتی 10 کیلومتر، وزن برخواست 2 کیلوگرم، استفاده از دوربین‌های پیشرفته در تصویربرداری و کنترل پرواز، عبور از مسیر با دقت 10 متر از ویژگی‌های آن است.







***انواع مین‌ها
**مین کف خواب

 
مین کف خواب با قطر 450 میلی‌متر، طول 2هزار میلی‌متر، وزن کل 480 کیلوگرم و جنس بدنه ST ، دارای عمق مین‌ریزی محرمانه بوده که اطلاعات آن در دسترس نیست.
 


** مین لنگردار
 
مین لنگردار با قطر  1050 میلی‌‌متر، ارتفاع 1324 میلی‌متر و وزن کلی 480 کیلوگرم، دارای عمق مین‌ریزی محرمانه که اطلاعاتی در دسترس نیست. 




**مین چسبان  
 
مین چسبان با قطر 550 میلی‌متر، ارتفاع 330 میلی‌متر، وزن کلی 42 کیلوگرم و جنس بدنه آلومینیومی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است.






**پهپاد "ابابیل 3"
 
مأموریت این پهپاد کشف و شناسایی اهداف بوده که سقف پروازی آن 150 هزار پا، وزن 280 کیلوگرم و برد عملیاتی 150 کیلومتر است.







 
**موشک‌های ضد کشتی
 
انواع موشک‌های ضدکشتی و سطح به سطح ندسا از جمله نصر و ظفر، صاعقه و راکت‌‌های فجر 3 و 5 است. موشک‌های ضدکشتی "نصر1 " و  "ظفر" با برد حداکثر 50 کیلومتر از روی پاترول کرافت‌ها از خشکی از طریق لانچرهای ثابت یا متحرک شلیک می‌شود. موشک ضد کشتی برد بلند جمهوری اسلامی ایران موشک‌های "قادر" و "قدیر" بوده و موشک‌های کروز "نصر" و "صاعقه " موشک‌های برد متوسط نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌باشد.









**موشک "حوت"
 
موشک "حوت" سریع‌ترین اژدر زیرسطحی جهان است که با برد موثر 10 کیلومتر و سرعت 100 متر بر ثانیه دارای قدرت تخریب بالاست که دو کشور ایران و فدراسیون روسیه از این اژدر دارند.






**تدابیر نیروی دریایی سپاه پاسداران در جنوب

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 86 با انجام رزمایش پیامبر اعظم (ص) و ادامه این سلسله رزمایش‌ها بخشی از قدرت دریایی خود را به نمایش گذاشته  و این توانمندی ادامه پیدا کرد تا در اواخر سال 93 ، 400 فروند موشک از پاترول کرفت های  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به محل ناوهای هواپیمابر ساخته شده "یو اس اس جان نیمیتز" بود که پس از وارد آوردن خسارت‌های جدی به این ناو، توسط نیروهای ویژه سپاه به تصرف درآمد.




**واکنش‌های سه‌گانه چیست؟

"واکنش‌های سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که منجر به ایجاد بازدارندگی قبل از هرگونه درگیری می‌شود. این اقدامات شامل استفاده از پاترول کرفت‌ها یا شناورهای تندرو مجهز به موشک (Patrol Craft)، مین ریزی دریایی (Mine Warfare) و موشک‌های ضد کشتی (Antiship Missile) که مجموعه این اقدامات از سوی ندسا برای افزایش امنیت منطقه انجام می‌شود و این تدابیر  یک بازدارندگی قابل قبولی در خلیج فارس ایجاد کرده است.







در مجموع به دلیل توان موشکی بالای نیروی هوافضای سپاه در منطقه غرب آسیا با دارا بودن موشک‌های  خاص (حداکثر برد 2 هزار کیلومتر)، واکنش‌های سه گانه ندسا در تامین امنیت خلیج فارس، تلاش انبوه نیروی زمینی سپاه در گسترش امنیت در مرزها و به خصوص تلاش قرارگاه قدس نزسا در توسعه امنیت مرزهای شرقی، وجود دانشمندان  صاحب سبک در این نیروی انقلابی ؛ سپاه پاسداران در راس بنیه دفاعی غرب آسیاست.


 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۹۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سپاه تو جهان قویترینه
Iran (Islamic Republic of)
حمید ارجمندی
۱۹:۳۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام .خسته نباشید. خواهشمندم سرعت رسیدگی به نامه های مردمی را افزایش دهید.
United States of America
امیرعلی
۰۲:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام خدا و درود امام زمان عج
برتمامی سپاهایان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ,
خدا سپاه پاسداران رو ازما نگیره ,امریکا و اسراییل ملعون از ترس قدرته سپاه پاسدارنه که جراعت فکرحمله کردن به ایران رو نگیره
Iran (Islamic Republic of)
شیرمرد
۱۹:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ارتش الهی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام خدا قوت شیر مردان دمتون گرم جان برادری دوست داریم بیشتر پرچم ایران بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۲ ۲۳ دی ۱۳۹۵
باسلام به رهبرایران قدرتمند فرقی نداردسپاه یاارتش هردو حافظ این خاک اسلامی هستندوظیفه ملت پشتیبانی کردن این حافظین است پاینده بادجمهوری ایران جانم فدای رهبر.مرگ براسرائیل یهودی کودک کش الله نگهدارارتش وسپاه قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
هزاران درود بر غرور افرینان ایزان اسلامی به رهبری سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
هزار الله اکبر به سپاهیان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
من ارتشی نیستم ولی باارتشیا درزمان جنگ همسنگربودم ودوسشان دارم درود بر تمام تک تک نیروهای مسلح کشورمان اگه ازسپاه گفته میشه بخاطردشمنان است که به سپاه ایران حساسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
درود برتمامی امنیت سازان امنیت مهمترین نعمت است اگه نباشه هیچی نداریم باید قدردان تمامی امنیت سازان باشیم هیچ فرقیم نداره سپاه باشه یا نیرویه انتطامی یا ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
سپاه و ارتش در این کشور یکی است هر دو متشکل از نیروهای مومن و متعهد و انقلابی است و پیرو خط ولایت می باشند
Germany
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
خدا رو شکر فقط باید گفت خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سپاه غرور ملی ایران است، سپاه دلگرمی ایران است درود بر سربازان وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خدا قوت بده دمتون گرم تا کشورهای مثل آمریکا بفهمد هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
داشتن چنین جوانانی برای مملکت باعث فخر و مباهات است _خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
تمامی نیروهای نظامی و انتظامی افتخار ایران و ایرانیان و حتی تمامی مسلمین جهان زیر لوای حضرت حق و فرماندهی کل قوا جان جانان حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی بوده و ما بسیجیان بر این افتخار و این فرماندهی می بالیم و تا آخرین نفس گوش به فرمان حضرت آقا هستیم. لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
والا تا جایی که ما میدونیم ارتش خیلی از سپاه قویتره هرچند واسه ما فرقی نمیکنه ولی یه وقتایی با این گزارشات شما ادم شک میکنه حتما ارتش هم اصلاح طلبه نباید ازش گفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سپاه و ارتش هر دو مال ایرانند ارتش و سپاه نداریم لطفاتفرقه ایجاد نکنید.ما از هر دو بازوی توانمند ایران مچکریم که حافظ امنیت کشورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سپاه و ارتش هر دو مال ایرانند ارتش و سپاه نداریم لطفاتفرقه ایجاد نکنید.ما از هر دو بازوی توانمند ایران مچکریم که حافظ امنیت کشورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
بعد ارتش با اف14 و زیر دریایی و تیپی مثل تیپ 65 نیرو مخصوص که با هیچ نیرویی در آسیا قابل مقایسه نیست کشکه دیگه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سپاه مقتدر و آماده فرمان رهبر سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
الحمدلله تا خدا هست و رهبري معظم و وزارت اطلاعات قوي ودر كنارش نيروهاي جان بركف بسيج و سپاه و ارتش و نيروي پر تلاش انتظامي هيچ دشمني نمي تو أند تصور تجاوز به كشورمان را بكند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خداحفظشون بکنه.اللهم انصرجیوش المسلمین بحق محمدوآل محمد(ص)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
کاش یکم از دستاورد های ارتشم میگفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
انشاالله تمام ارگان ها و مخصوصا سپاه و ارتش در تمام کارهاشون موفق و سر بلند باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
فان حزب الله هم الغالبون وعده خداوند حق است و تخلف ناپذیر
ایران اسلامی با خداوند معامله کرده است و خداوند هم به ایران عزیز عزت داده است
سپاهیان فرزندان تک تک ملت غیور و دلاور ایران هستند و همیشه دعاگویشان هستند
تا می توانید با برنامه کار کنید و هوشیاریتان هیچگاه کم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ماشاا.... به سپاه پاسداران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ما هم تا اخرین قطره خونمان پشت سپاهیان عزیزمان خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
چه حرف هایی میزنن مسئولین ما ارتش الان 100 درصد از سپاه قوی تره سپاه فقط موشک تهاجمی و قایق داره ولی ارتش نیروی هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم نیروی زمینی قدرتمند و نیروی دریایی راهبردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سلام و درود بر سپاهیان امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
درود برروح بلند امام خمینی بنیان گذ ار جمهور ی اسلامی و سلام بررهبر ی که فرما نده سپاه اسلام ومسلمین است که چنین نیروی مقتدر ی داریم درودبر غیرت نیروی مسلح ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آقا بگو ماشاء الله ..چشم حسودا کور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
این گزارش یک طرفه است و کارهای دیگر نیروهای امنیتی و نظامی مانند ارتش،ناجا و واجا را بی ارزش جلوه میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
دم شما شیرمردان مردایران زمین گرم خدا قوت شما نام سپاهو نامی مقدس کردین نامی آرامشو به مظلومان وترسوبه دل دشمنان میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
درود خدا بر سپاهیان اسلام و ایران
Iran (Islamic Republic of)
احمدکاوسی
۲۳:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
سلام بر رهروان راه حسین.
کور بشه کسی که نمی تونه ببینه.
یاعلی جانم فدای سید علی
آخرین اخبار