خوشبختانه با کمک مراکز ‌کارآفرینی کارهایی در حال انجام است و تصمیماتی برای ازدواج و تحصیل فراهم شده است و این کار ارزنده ای است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی وزیر علوم در نشست خبری امضا تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید گفت: در کشور ما مسئله آموزش عالی گسترش خوبی ‌پیدا کرده است و با توسعه کمی، توسعه تحصیلات تکمیلی و راه اندازی دوره کارشناسی ارشد و دکتری به گونه ای که حدود 100هزار نفر در کشور ما مشغول به تحصیل در دوره دکتری و همچنین 500 هزار نفر مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فن آوری در ادامه گفت: با وارد شدن به دوره تحصیلات تکمیلی مشکلات هم افزایش می‌یابد که یکی از آنها مشکل مسکن است و ما باید برای اسکان دانشجویان برنامه ویژه ای را در پیش بگیریم.

وی پیرامون این نکته اضافه کرد: همه دانشگاه ها و تمام شهرها باید خوابگاه به مقدار نیاز دانشجویان داشته باشد اما امروزه حدود 60هزار خوابگاه برای افراد مجرد و همچنین 25هزارخوابگاه برای افراد ‌متاهل کم داریم که حل این مشکل نیاز به مدیریت اساسی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از سوی دیگر مسئله امکانات آموزشی و تغذیه نیز حائز اهمیت است و شخص بنده در پاره ای از مکاتبات میبینم که دانشجویان به علت عدم امکانات کافی و پرداخت شهریه زیاد تصمیم به ترک تحصیل میگیرند و به نوعی ظلم در حق این قشر مهم جامعه است البته دولت در حال حاضر امکاناتی را فراهم کرده و در حد بضاعت خود کمک های لازم را میرساند که به هیچ وجه کافی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک مراکز ‌کارآفرینی کارهایی در حال انجام است و تصمیماتی برای ازدواج و تحصیل فراهم شده است و این کار ارزنده ای است که دغدغه دانشجویان را کم می‌کند و به اشتغال آن ها کمک میکند.

وی در پایان گفت: ما در قسمت کارشناسی و کارشناسی ارشد خوب کار کردیم ولی در بخش آموزش تکنسین ها همچنان مشکل داریم و باید هرچه زودتر این مشکل را مرتفع سازیم که شامل تامین تجهیزات و ساخت واحدهای آموزشی و فضای دانشکده ها و غیره است که در حال حاضر به خوبی پیش میرود و کمک شایانی به رفع بیکاری جوانان میکند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار