رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تکمیل اتمام مراحل طراحی پایه و دانش فنی نفلین‌سینیت از آغاز مناقصه عملیات اجرایی این کارخانه خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجاتی گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مناقصه بین‌المللی واگذاری این طرح جهت اجرا به ارزش 367 میلیون یورو در عرض دو ماه آینده برگزار می‌شود.

افزود: راه‌اندازی مجدد کارخانه سراب بافت از سال 87 به دلیل وقوع آتش‌سوزی در سالن ریسندگی آن و مشکلات مالی ناشی از این حادثه تعطیل شده بود که با رفع موانع تولید در ستاد تسهیل دوباره راه‌اندازی شد.

وی افزود: ظرفیت این کارخانه دارای ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 500 تن نخ برای بافت 5 میلیون متر مربع پارچه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این کارخانه قبل از تعطیلی برای 550 نفر اشتغالزایی داشت گفت: هم اکنون 150 نفر در این واحد جذب شده و مشغول کار هستند که انتظار می‌رود با احیای مجدد سالن ریسندگی تعداد کارگران افزایش یابد.

نجاتی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با گرایش آلومینا و احداث کارخانه نفلین سینیت سراب را از هسته‌های کلیدی در سند تدبیر شهرستان برشمرد و خواستار حمایت مسئولان کشوری و استانی از این طرح‌ها شد.

وی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌ها و اتمام مراحل طراحی پایه و دانش فنی نفلین سینیت از آغاز مناقصه عملیات اجرایی این کارخانه خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مناقصه بین‌المللی واگذاری این طرح جهت اجرا به ارزش 367 میلیون یورو در عرض دو ماه آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با احداث کارخانه نفلین سینیت برای 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.