مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر از آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان طهماسبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان اهر در طول ماه محرم‌الحرام طرحی با عنوان احسان حسینی برگزار می‌کند.
 
وی با اشاره به این که شیعیان در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین اقدام به پخش نذورات می‌کنند، افزود: خیرین بهتر است که نذورات خود را بیشتر به‌صورت هدفمند به‌طرف خانواده‌های نیازمند سوق دهند.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر از آمادگی کمیته امداد جهت دریافت کمک‌های مردمی طی ایام محرم در این شهرستان خبر داد، تصریح کرد: وظیفه شیعیان در این ماه حرام و ایام سوگواری پیروی از مکتب امام حسین(ع) بوده و یکی از مهم‌ترین خواسته‌های اباعبدالله رسیدگی به نیازمندان و فقرا است.
 
طهماسبی بابیان این که ۴ هزار و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر هستند، ادامه داد: این خانواده‌ها از نظر شرایط زندگی اولویت‌بندی می‌شوند و از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده بیشتر به کمک‌های مردمی در ماه محرم نیاز دارند.
 
وی با تأکید بر این که نزدیک به ۳ هزار خانواده بی‌سرپرست در شهرستان اهر وجود دارد، بیان داشت: خانواده بی‌سرپرست درگیر ازجمله مشکلات طلاق و فوت سرپرست هستند و ۲۱۵ کودک یتیم از مهر و محبت پدر محروم‌اند، همچنین در تأمین نیازهای روزمره خود نیز مشکلات عدیده‌ای دارند.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر با تأکید بر این که سرپرست ۱۲۷ خانواده از بیماری‌های خاص رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: سال گذشته طی اجرای طرح احسان حسینی در روز تاسوعا و عاشورا بیش از ۳۰ میلیون تومان غذای گرم و سبد کالا جمع‌آوری‌شده و امسال در صورت همکاری خیرین و نیکوکاران کمک‌های مردمی طول ماه محرم در بین خانواده‌های اولویت‌دار توزیع خواهد شد.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.