اقتصاد داروخانه‌ها نیازمند ساماندهی است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت : ساماندهی اقتصاد داروخانه ها می تواند توقعات ما را نسبت به ارائه بهینه خدمات دارویی افزایش دهد.

دکتر محمد باقر ضیاء عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دغدغه های داروسازان اظهار داشت : مشکلات آنقدر انباشته شده که هیج تفکیکی نمیتوان در آنها قائل شد، در واقع ما چند مشکل اساسی داریم که بر میگردد به اقتصاد داروخانه زیرا ساماندهی اقتصاد داروخانه می تواند توقعات ما را نسبت به ارائه بهینه خدمات دارویی افزایش دهد و داروخانه ها را از نگرانی برهاند .

وی افزود: مارژین دارو باید تصحیح شود زیرا الان شرایطی داریم که داروخانه ها تعدادشان از نظر عددی افزایش یافته و فارغ التحصیلان داروسازی نیاز به شغل دارند که متاسفانه اشتغال هم محدود به داروخانه شده است .

وی ادامه داد : ممکن است همکاران در صنعت عضو هیات علمی باشند اما باز سهمی از داروخانه دارند و به نوعی  بالغ بر 98 درصد اشتغال ها در داروخانه هاست اما ظرفیتهای خالی هم وجود دارد که داروسازان می توانند آنها را پر کنند و اشتغال داشته باشند .

 دبیر انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر انگیزه های اشتغال در خود سیستم دولتی ،صنایع و کارخانجات دارویی ایجاد شود بسیاری از ظرفیتهای خالی پر می شود خاطرنشان کرد : این در حالی است که در خیلی از مراکز درمانی بدون حضور داروسازان به ارائه خدمات دارویی به بیماران پرداخته میشود که نقض قانون است .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار