به طور میانگین ماهانه 30 قلم کمبود دارویی داریم که هیچیک از آنها داروهای بسیار حیاتی برای جان بیماران نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر اکبر عبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با وب دا؛ ضمن بیان این مطلب گفت: بسیاری از کمبودهای دارویی اعلام شده از سوی سرپرست داروخانه 13 آبان از نظر ما کمبود دارویی واقعی نیستند بلکه داروهایی هستند که نوع داخلی آن در بازار وجود دارد و صرفا به دلیل اصرار بیمار یا تجویز پزشک، نوع خارجی آن تجویز می شود.

وی با تاکید بر این که داروهایی که در داخل تولید می شوند ، اجازه واردات به نوع خارجی آن داده نمی شود، گفت: در حال حاضر طبق گزارشات دریافتی از داروخانه ها به طور میانگین ماهانه حدود 30 قلم کمبود دارویی داریم که هیچک از آنها داروهای بسیار با اهمیت نیستند و کمبود آنها جان بیماران را تهدید نمی کند.

دکتر عبدالهی در پاسخ به این پرسش که برای رفع کمبودهای دارویی چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: سامانه تلفنی 1490 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت فعال با تماس با داروخانه ها گزارشات مربوط به کمبودهای دارویی را جمع آوری و به ما اعلام می کند. مردم نیز می توانند در تماس با این سامانه نسبت به اعلام کمبود دارویی اقدام کنند.

وی افزود: گزارشات جمع آوری شده از داروخانه ها به بخش کنترل بازار دارویی ارسال می شود و به داروهایی که نوع داخلی آن در بازار دارویی کشور وجود ندارد به صورت فوریتی اجازه واردات داده می شود.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.