انتخاب و شناخت موفقیت آمیز در ازدواج با راستی آزمایی در تحقیقات اولیه و کسب اطلاعات دقیق و واقعی از فرد مورد نظر صورت می‌پذیرد.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است که بدون شناختن فرد مورد نظر غیر ممکن بوده و  قطعاً منجر به جدایی می‌شود از این رو تحقیق کردن و شناخت طرف مقابل از مهم‌ترین مراحل و مقدمات انتخاب همسر است.

وی با بیان اینکه نباید برای شناخت دقیق زوجین از یکدیگر فقط به یک جریان اطلاعاتی بسنده تصریح کرد: برای شناخت بهتر و دقیق فرد مورد نظر درهنگام تحقیق خانواده‌ها فقط به یک جریان اطلاعاتی نباید بسنده کنند بلکه اطلاعات به‌دست آمده را از طریق خود شخص همکاران همسایه‌ها و اقوام راستی آزمایی کنند.

این جامعه شناس ادامه داد: اگر فرزندان در هنگام فرایند رشد در معرض انتخاب‌های گوناگون از سوی والدین قرار گیرند می‌توانند انتخاب‌های خویش را بر اساس معیارها و شناخت دقیق انجام داده و در تصمیمات مهم زندگی همچون ازدواج موفق عمل کنند.

قرایی مقدم با بیان اینکه از گام‌های اساسی تشکیل زندگی مشترک شناخت زندگی مشترک اهداف و انگیزه های آن است گفت: اقدام به شناخت طرف مقابل همگونی و سازگاری با ارمان های یکدیگر بدون آگاهی کافی از مفهوم و انگیزه های زندگی مشترک شناخت صحیح از شخصیت فرد مورد نظر امکان پذیر نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار