خالد مشعل:‌ انتفاضه تا بازپس گیری اراضی فلسطین ادامه می یابد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ما به انتفاضه خود تا بازپس گیری فلسطین و قدس شریف ادامه می دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره مباشر، خالد مشعل در دیداری مردمی که حزب حاکم آفریقای جنوبی ترتیب داده بود گفت: اسرائیل تلاش می کند تا با رقم زدن واقعیتی جدید زمینه را برای تخریب مسجد الاقصی و برپایی معبد پندارین شان فراهم کند.

وی افزود: اما مدافعان مسجد الاقصی به نیابت از تمامی امت اسلامی از این مکان مقدس حمایت می کنند.

مشعل تصریح کرد: اشغالگران فلسطین از اینکه ملت محروم از حمل سلاح، با سنگ از مسجد الاقصی دفاع می کند شگفت زده شد. مطمئن باشید که ملت های آزاده در برابر اشغالگران نه می میرند و نه خرد می شوند.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: ما در دیدار خود با تمام مسئولان به آن ها گفته ایم که اسرائیل با اهانت به مسجد الاقصی، دارد با آتش بازی می کند. ما تلاش می کنیم که در برخورد با اشغالگران اسرائیلی، فلسطینیان را متحد سازیم.

وی گفت: انتفاضه فلسطین تا زمانی که سرزمین های فلسطینی آزاد شود و قدس به ملت و امت ما بازگردد همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی کسانی که در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی سال 1948 در برابر اشغالگران مقاومت می کنند همه فرزندان ملت فلسطین هستند. ما تلاش می کنیم با ایجاد وحدت سیاسی میان همه گروه های فلسطینی، اتحاد میدانی کسانی را که در برابر اشغالگران مقاومت می کنند افزایش دهیم.

مشعل با بیان این که ملت فلسطین از قدس دفاع می کند و تنها نیست چرا که از حمایت ملت های عربی و اسلامی برخوردار است تاکید کرد: ما به کسانی که تلاش می کنند تا انتفاضه فلسطین را آرام و سرد سازند می گوییم از این کار بیهوده دست بردارید.

وی افزود: ما از رژیم اشغالگر اسرائیل می خواهیم از سرزمین های ما خارج شود و به اشغالگری و تجاوز خود خاتمه دهد. ما از مقاومت مشروع علیه اشغالگران حمایت می کنیم اما افکاری را که خواهان قتل بر اساس هویت و قومیت است نمی پذیریم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار