مجلس نمایندگان آمریکا رئیس جدید خود را بیست و نهم اکتبر (هفتم آبان) انتخاب می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بینر رئیس فعلی مجلس نمایندگان آمریکا که جناح محافظه کار افراطی حزب جمهوریخواه آمریکا او را وادار به کناره گیری کرده است، اعلام کرد اعضای این مجلس رئیس جدید این نهاد را بیست ونهم اکتبر انتخاب خواهند کرد.

گروه جمهوریخواهان نامزد خود را در انتخابات داخلی بیست و هشتم اکتبر انتخاب خواهند کرد و 435 عضو مجلس نمایندگان (شامل 188 دموکرات و 247 جمهوریخواه)‌ بیست ونهم اکتبر رای خواهند داد.

از زمانی که جان بینر بازنشستگی قریب الوقوع خود را اعلام و فرد شماره دو این گروه یعنی کوین مک کارتی هشتم اکتبر از معرفی خود به عنوان نامزد سمت ریاست مجلس نمایندگان به سبب مخالفت جناح محافظه کار افراطی این گروه (گروه تی پارتی) چشم پوشی کرد، اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان از داشتن رهبر محروم هستند.

کناره گیری کوین مککارتی از دور رقابت ها، با توجه به فقدان شخصیتی که بتواند جناح های مختلف این حزب را گردهم آورد، گروه جمهوریخواهان را وارد دوره ای از ابهام کرده است.

حزب جمهوریخواه بین میانه روها و افراد آشتی ناپذیر تی پارتی تقسیم شده است. رئیس مجلس نمایندگان سومین شخصیت آمریکا پس از رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری است.

پل رایان نماینده 45 ساله مجلس نمایندگان که هواداران نسبتا زیادی دارد سرانجام سه شنبه شروط خود را برای شرکت در دور رقابت ها اعلام کرد.

وی گفت به شرطی نامزد خواهد شد که منتقدان محافظه کار از او حمایت کنند و آنها باید این کار را پیش از پایان این هفته انجام دهند.

اما جان بینر تصمیم گرفته است بلافاصله تاریخ انتخابات را مشخص کند و احتمالا اطمینان دارد پل رایان خواهد توانست اعضای حزب جموریخواه را دور خود جمع کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار