یادواره 36 شهید والا مقام روستاهای شهابیه و قاسم آباد از توابع بخش مرکزی خمین همزمان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای روستایی شهابیه و قاسم آباد شهرستان خمینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ در این مراسم مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران گفت: بیش از 400 هزار عکس و سند تاریخ دفاع مقدس با محوریت جذب، آموزش و ساماندهی نیروهای بسیج و سپاه کشور در اعزام به جبهه های حق علیه باطل جمع آوری شده است.

سردار پاسدار مجتبی عسگری افزود: بیش از 10 هزار نقشه جنگی از مناطق و عملیات های مختلف جنگی نیز جمع آوری شده که قرار است در قالب موزه فداکاری در پایتخت به معرض دید عموم گذاشته شود.

وی در بخشی از سخنانش واقعه قیام عاشورا را سراسر درس دانست و افزود: الگو صبر و استقامت مادران و خواهران شهدای هشت سال دفاع مقدس در زمان تحویل جنازه عزیزانشان، شیرزن حماسه کربلا، حضرت زینب کبری (س) بود که پیام بزرگی را در خود دارد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران ادامه داد: صبر و استقامت خواهر سید الشهدا (ع) در حادثه غم انگیز عاشورا، قاتلان شهدای کربلا را در تاریخ رسوا و شرمسار کرد.

سردار عسگری توضیح داد: پیروی از مکتب عاشورای قدرت نرم نظام است و ایستادگی تمام عیار در برابر دشمن تا بن دندان مسلح در هشت سال جنگ تحمیلی با درس گرفتن از این نهضت معنایی و ناب جاودانه شد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تهران افزود: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با نثار جان خود درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی را برای همیشه بیمه کردند و امنیت امروز ایران در منطقه و دنیا مدیون خون سرخ شهدا است.  

انتهای پیام/س
برچسب ها: خمین ، اراک ، شهابیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.