رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : 16 درصد از صادرکنندگان کشور در این استان فعالیت دارند و آذربایجان شرقی از این لحاظ پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجاتی افزود : در میان صادرکنندگان کل کشور، یک صادر کننده ممتاز و هفت صادرکننده نمونه کشوری در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی گفت: مجتمع غذائی شیرین عسل از این استان به عنوان صادرکننده ممتاز کشوری و شرکت های مهر اصل، گروه صنعتی نجاتی، شکوه بناب، صنعتی داداش برادر (شونیز)، مجتبی بناب، شرکت داداش برادر (آیدین) و آیسان خزر جزو صادرکنندگان نمونه ملی در سال جاری هستند.

وی افزود: ارزش و روند رو به رشد صادرات، گستردگی و ماندگاری در بازار، دارا بودن دفتر نمایندگی و فروش در بازارهای هدف، ثبت بین المللی برند بنگاه و محصول، ثبت داخلی برند، دارا بودن استانداردهای بین المللی کیفی و مدیریتی و عضویت در اتحادیه و تشکل های صادراتی ملی و استانی از جمله معیارهای انتخاب این شرکت ها به عنوان صادر کننده ممتاز و نمونه کشوری است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در مقام سربازان جبهه اقتصادی هستند، گفت: معرفی این شرکت ها به عنوان صادرکنندگان ممتاز و نمونه کشوری روند رو به رشد صنعت و تجارت آذربایجان شرقی را نشان می دهد.

نجاتی با اشاره به رقم 220 میلیون دلاری صادرات سالانه شرکت های منتخب استان، تشریح کرد: این رقم و مجموع صادرات کل استان در زمان تحریم اتفاق افتاده حال آنکه بعد از دوران تحریم منتظر صادرات چند برابری خواهیم بود.

استان آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 700 هزار نفر جمعیت از قطب های صنعتی و صادراتی کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.