یاسوج ؛

فراهم نبودن زیرساختها، دلیل محدودیت صادرات کهگیلویه و بویراحمد است

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمدگفت: فراهم نبودن زیرساخت های لازم در زمینه حمل و نقل ریلی و هوایی ازدلایل اصلی محدودیت میزان صادرات انواع کالاها و محصولات تولیدی این استان به خارج ازکشور است

به گزارش  گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده افزود: سایر دلایل محدودیت میزان صادرات محصولات و کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور شامل نبود کالاها و خدمات صادراتی و نبود تاجران فعال و شناخته شده است.

وی بیان کرد: در سال 93 بیش از 12 میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد و از طریق گمرک این استان و سایر استان های کشور به خارج از کشور صادر شد که این میزان از ابتدای امسال تاکنون حدود شش میلیون دلار بوده است.

دیودیده، مهمترین کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد را شامل موکت، نوشابه، پودر و عصاره شیرین بیان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: از عمده ترین راهکارهای مناسب برای کمک به رونق صادرات کهگیلویه و بویراحمد می توان به تامین زیرساخت های لازم به ویژه در زمینه حمل و نقل ریلی و هوایی، تاسیس و راه اندازی مراکز بسته بندی و نگهداری کالاها و خدمات صادراتی برای مدت زمان معین و تولید محصولات جدید صادراتی اشاره کرد.

دیودیده، آموزش تاجران و بازاریاب ها، شناسایی بازارهای بین المللی، تشکیل، ترمیم و تقویت تشکل های صادراتی و فعال شدن رایزن های خارجی را از دیگر راهکارهای لازم برای کمک به رونق صادرات کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی عنوان کرد: تشکل صادراتی و تاجر فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

دیودیده ابراز داشت: تاکنون 120 کارت بازرگانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: صادرات ، کالا ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.