گنجاندن فرهنگ عاشورا میان مردم وظیفه همه قشر‌های جامعه است.

مجید محبوبی، نویسنده و پژوهشگر مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اهمیت دهه محرم و ایام سوگواری حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع) در جامعه امروز گفت: از برگزاری جلسات و مراسم عزاداری، میزان علاقه مردم به امام حسین (ع) واضح است زیرا منشأ اصلی آن آیه قرآن است. خداوند می‌فرماید: «من چیزی از شما نمی‌خواهم به جز محبت اهل بیت (ع)». این مجالس هم در راستای همین آیه قرآنی برگزار می‌شوند و برگزاری آن‌ها نمودی از ابراز محبت به خاندان پیامبر (ص) است.

محبوبی در ادامه از میزان آشنایی با فرهنگ عاشورا و اطلاع از هدف امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) با یک هدف خاص و یک نیت اساسی دست به این جهاد فی‌ سبیل‌الله زد و از پیروان خود انتظار داشتند این راه را ادامه بدهند. باید به مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر که حضرت امام حسین (ع) به آن توجه ویژه‌ای داشتند، بپردازیم. ما از این جهت خیلی با فرهنگ عاشورا فاصله داریم. اما برخی از مردم هستند که با این فرهنگ دیرینه آشنایی دارند و نسبت به آن اطلاعات خوبی کسب کرده‌‌اند. ما باید بتوانیم اخلاقمان را به اخلاق حسینی بیش از پیش نزدیک کنیم.

این پژوهشگر مذهبی در خصوص گنجاندن و آشنایی فرهنگ عاشورا میان نسل جوان گفت : هر قشری یک وظیفه‌ای به عهده دارد. به عنوان مثال من در مقام یک نویسنده با قلم خود، یک مداح با نوحه‌سرایی‌اش و هر شغلی متناسب با حوزه کاری خود باید این فرهنگ را اشاعه بدهد.

محبوبی در پایان افزود: ما باید بتوانیم مردم و به خصوص جوانان را به سمت امام حسین (ع) دعوت کنیم تا آن‌ها با افکار، عقاید، نیت و هدف آن حضرت آشنا شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار