در طول تاریخ فوتبال بازیکنان زیادی بودند که در زمین مسابقه جان خود را از دست دادند و ما به آخرین آنها اشاره می‌‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتسال و فوتبال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوتبال ورزشی است که فقط ورزش نیست. فوتبال صفت است. زندگی خیلی از افراد است.

ورزش رقابت است. فوتبال به اوج می‌برد و تحقیر می‌کند. زندگی می‌بخشد و زندگی می‌گیرد.
فوتبال وقتی فراتر از فوتبال و ورزش شد پس جان دادن در راه فوتبال کمی‌ موجه‌تر می‌شود مثل مشاغل دیگر...

در طول تاریخ فوتبال بازیکنانی بودند که در حین مسابقه جانشان را از دست دادند و نفس‌های آخرشان را در زمین فوتبال کشیدند. روی زمین افتادند و دیگر بلند نشدند.

** بازیکنانی که با مرگشان تیمشان را ده نفره کردند و در تاریخ باشگاه‌هایشان جاودانه شدند.

مارک ویوین فو (26 ژوئن 2003)
مرگ این بازیکن سابق کامرون یکی از معروفترین مرگ‌ها در تاریخ است. ویوین فو 28 ساله در سال 2003 و در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در دقیقه 76 مسابقه در میانه میدان به علت ایست قلبی روی زمین افتاد و دیگر بلند نشد.

میکلوس فهر( 25 ژانویه 2004)
هفته ماه پس از مرگ ویوین فو، بار دیگر دنیای فوتبال در شوک فرو رفت. در دیدار تیم‌های بفینکا ویتوریا هیگمارش در لیگ پرتغال، میلکوس فهر، مهاجم مجارستانی بنفیکا، یک گل به ثمر رسانده بود و بعد از اینکه در وقت‌های تلف شده مسابقه از داورکارت زرد دریافت کرد دستش را به زانو گذاشت و پس به روی زمین افتاد. بازیکنان حیرت زده زده به سویش دویدند و داور هم با بهت به او نگاه میکرد. فهر دیگر از روی زمین بلند نشد و پیراهن شماره 29 او به تالار افتخارات باشگاه بنفیکا سپرده شد.

سرجینو (26 اکتبر 2004)
چهارشنبه 26 اکتبر 2004 یک تراژدی بزرگ، فوتبال برزیل را در برگرفت. سرجینو مدافع سائوکتانو در بازی برابر سائوپائولو به یکباره در محوطه جریمه حریف به زمین افتاد و جان خود را از دست داد.
این ضجه دردناک، بارها توسط تلویزیون به تصویر کشیده شد و به مهمترین خبر در برزیل تبدیل شد مرگ او هم به دلیل مشکل قلبی بوده است.

آنتونیوپوئرتا (28 آگوست 2007)
در سال 2007 مرگ بازیکن جوان سویا، فوتبال اسپانیا را عزادار کرد. پوئرتا در میانه بازی  و زمانی که توپ از کنار دروازه‌شان به بیرون رفت روی زمین نشست و غش کرد. پزشکان وارد زمین شدند و پس از چند دقیقه هوشیاری‌اش را به دست آورد و از زمین مسابقه خارج شد. اما در رختکن دوباره از هوش رفت و این بار دیگر برنگشت. پیراهن شماره 116 در سویا بایگانی شد و قرار شد اگر پسرش که یک ماه پس از مرگش به دنیا آمد عضو سویا شد به او داده شود.

فیپ اودونل (29 دسامبر 2007)
این بازیکن اسکاتلندی که فوتبالش را در سال 1990 و در تیم موترول اسکاتلند آغاز کرده بود در نهایت در سال 2007 و زمانی که برای این تیم گلزنی کرده بود هنگام خوشحالی کردن قلبش درد گرفت و در راه انتقال به بیمارستان درگذشت.

اودونل از سالهای 1990 و سپس 2007- 2004 در تیم موترول بازی کرد و یک بازی ملی هم در سال 1993 برای تیم ملی اسکاتلند انجام داد و در نهایت در سن 35 سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیرماریو موروسینی (14 آوریل 2012)
هافبک سابق لیورنو در دقیقه 31 بازی تیمش برابر سکارا در سری بی ایتالیا بر اثر ایست قلبی با صورت روی زمین افتاد تا زندگی این بازیکن 26 ساله به پایان برسد. بر  اثر آن اتفاق تمام مسابقات آن هفته فوتبال ایتالیا لغو شد.

این‌ها فقط تعدادی از مهمترین بازیکنانی بودند که در سالهای اخیر در زمین فوتبال جان خود را از دست دادند و مرگ آنها سروصدای زیادی کرد.

در طول تاریخ فوتبال بازیکنانی زیادی مثل این‌ها بودند که در حین مسابقه روی زمین افتادند و دیگر بلند نشدند. از جیمز لوگان اسکاتلندی گرفته که در 29 نوامبر 1896 درگذشت و حدود 120 سال از مرگش می‌گذرد تا سرجی فیلیپنکوف روسیه‌ای که در 15 اکتبر 2015 در جریان یک مسابقه دوستانه جان خود را از دست داده و یک هفته است که از زمان مرگش می‌گذرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار