هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور پنجم آبان ماه در مدارس قزوین برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزانی که برای عضویت در شورا کاندید می شوند، باید توانمند و مستعد باشند و بتوانند در اداره مدارس، مسئولین را یاری نمایند.

سالار قاسمی افزود: کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر حق کاندیدا شدن و شرکت در انتخابات را دارند، تعداد اعضای شورای دانش آموزی مدارس به جمعیت دانش آموزی مدرسه بستگی دارد.

وی اضافه کرد : شورای دانش آموزان در مدارس ابتدایی تا 100 دانش آموز دارای 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل، از 100 تا 150 دانش آموز دارای 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و بیش از 150 دانش آموز دارای 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل می باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : در مدارس متوسطه دوره اول و دوم تا 250 دانش آموز 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل، از 250 تا 350 دانش آموز 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و از 250  تا 350 دانش اموز 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و از 550 بالاتر 11 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل انتخاب می شوند.

قاسمی ادامه داد : دانش آموزان می توانند در صورت تمایل دو هفته قبل از انتخابات در دفتر مدرسه ثبت نام و خود را کاندیدای عضویت نموده و به مدت پنج روز قبل از انتخابات در خصوص دیدگاهها، نظرات و برنامه های خود، به تبلیغ بپردازند.

وی یادآور شد: پیام مقام عالی وزارت نیز در این خصوص در مراسم مدارس، قبل از شروع رأی گیری توسط یکی از دانش آموزان قرائت خواهد شد.

مراسم نمادین انتحابات شوراهای دانش آموزی روز سه شنبه 5 آبان ماه 94 در دبیرستان نوروزیان ناحیه دو قزوین واقع در خیایان خیام شمالی ساعت 30/9 صبح با حضور مسئولین برگزار می گردد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.