مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان کشور گفت: در سال جاری میزان تولید میگو به علت شیوع بیماری لکه سفید در مزارع باکاهش 50 الی 55 درصدی تولید مواجه است.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگو اظهار داشت: در سال جاری شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی به غیر از استان هرمزگان سایر استان‌ها را درگیر کرده است اما شدت آلودگی در بوشهر بیش از سایر نقاط است.

وی افزود: میزان تولید میگو پرورشی در سال گذشته حدود 16 هزارتن بوده که متأسفانه در سال جاری به علت شیوع بیماری در مزارع میزان تولید 9 الی 10 هزار تن پیش بینی شده است.

قاسمی با اشاره به علت شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی خاطر نشان کرد: متأسفانه سازمان دامپزشکی اقدامات کافی و مؤثر در این زمینه را انجام نداده و گفتنی است که این امر از مهمترین دلایل شیوع این بیماری بوده است.

مدیرعامل اتحادیه صادرات آبزیان تصریح کرد: در واقع باید پیشگیری از بیماری‌ها را در مزارع در الویت قرار دهیم و از سویی تولیدکنندگان باید بتوانند با اصلاح  روش‌های تولید در کنار بیماری به تولید خود ادامه دهند، زیرا بیماری لکه سفید در همه جای دنیا وجود دارد اما تا این حد به تولید آسیب نمی‌زند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار