فردا 5 آبان ماه انتخابات دانش‌آموزی در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: فردا 5 آبان ماه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود و اعضای منتخب آن در انجمن‌های 13 گانه، به فعالیت خواهند پرداخت و این دوره‌های انتخاباتی هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در تهران خواهد بود.
 
وی افزود: در طی فرآیند انتخابات، دانش‌آموزان از 10 روز قبل داوطلب می‌شوند و بعد از تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، انتخابات شکل می‌گیرد و بعد از آن نتایج اعلام می‌شود. 

سخنگوی آموزش و پرورش اظهار داشت: پس از انتخاب اعضای اصلی شورا یک نفر تا دی ماه از هر مدرسه انتخاب و به شورای منطقه راه می‌یابد که از شورای منطقه نیز افرادی انتخاب و به عنوان مشاوران جوان و اعضای شورای دانش‌آموزی و با حضور مدیر منطقه تشکیل جلسه خواهند داد.
 
ثقفی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی هر دو سال یک‌بار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی در دوره‌های مختلف شکل می‌گیرد.
 
وی مطرح کرد: هر ساله انتخابات اول آبان ماه برگزار می‌شد اما امسال به دلیل تقارن با ایام محرم، قرار بر این شد که همه مدارس، چه دولتی و چه غیر دولتی در 5 آبان ماه، انتخابات را انجام دهند و دانش‌آموزان می‌توانند از پایه چهارم ابتدایی داوطلب شوند. 

وی تاکید کرد: حوزه‌ انتخاباتی مرکزی کشور در مدرسه متوسطه اول شهیدان رامشه منطقه 2 و حوزه انتخاباتی شهر تهران در مدرسه دخترانه دوره دوم متوسطه علوی اسلامی منطقه 12 برگزار می‌شود، همچنین هر یک از اعضای انتخاب شده در انجمن های مختلفی مانند انجمن نماز، انجمن قرآن و عترت و معارف اسلامی، انجمن تعاونی آموزشگاهی ، انجمن علمی و آموزشی، انجمن فرهنگی و هنری، انجمن تربیت بدنی ،‌انجمن سیاسی و اجتماعی، انجمن بهداشت، سلامت و محیط زیست، انجمن امور مناسبت‌ها و تبلیغات و نمایشگاه‌ها، انجمن انتظار و مهدویت، انجمن صلح و دوستی ، با انجمن مواجه با حوادث و بلایای طبیعی و انجمن انتظامات و پشتیبانی می‌توانند فعالیت داشته باشند. 

وی در پایان گفت: تعداد اعضای شوراها از 5 تا 14 نفر متغیر است و امید بر این است که این انتخابات فرصتی برای دانش‌آموزان در عرصه‌های اجتماعی باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار