در سومین روز از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در حسینیه لشگر عاشورا عزاداری کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع عزاداران نیروهای مسلح استان با اشاره به رکن اصلی ایمان گفت: باور و عمل دو رکن اصلی ایمان بوده و مومنان واقعی زمانی ایمان راستین دارند که همواره این ایمان مستدام باشد.

آیت الله مجتهد شبستری مومنان واقعی را به قطعات آهن و کوه استوار تشبیه کرد و افزود: هرکس نان را به نرخ روز بخورد مومن نیست زیرا مومن کسی است که روی عقیده اش ثابت قدم است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که نیاز اصلی اسلام فعالیت فیزیکی است گفت: نیروهای مسلح کشورمان ضمن دفاع در جنگ 8 ساله تحمیلی همواره در صحنه های اقتصادی و جنگ نرم نیز حضور یافته است.

وی ادامه داد: برای مسلمانان مرز مطرح نبوده و باید از مسلمانان مظلوم دنیا حمایت کنند و امثال شهید همدانی و سردار سلیمانی از مفاخر اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه مردم و مسئولان کشور عراق همواره قدردان ایران هستند افزود: خود مسئولین کشور عراق چندین بار گفته اند که اگر ایران نبود داعشی ها بغداد را تصرف کرده بودند.

وی تشکیل حلقه های صالحین در مساجد را بکاری ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: پیرامون تشیع لندنی باید تحقیقات و فعالیت های زیادی انجام گیرد تا مبادا جوانی به سمت آنها منحرف شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از وضع فرهنگی نگران است و نباید در یک کشور اسلامی مسئولین به این مسئله بی تفاوت باشند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به انتخابات مجلس گفت: مسلمان واقعی اهل شفافیت است و چند پهلو صحبت نمی کند ولی با این وجود برخی افراد در آستانه انتخابات برای راه یافتن به مجلس باطن خود را بروز نداده و خود را جور دیگر نشان می دهند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام کاملی فر نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همواره از رهبر معظم انقلاب تبعیت می کنند گفت: افتخار نیروهای مسلح این است که فرماندهشان ولی امر کل مسلمین جهان است.

وی به وحدت بین نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و افزود: کشوری که قوای نظامی خود را به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی خود می برد نشان دهنده قدرت آن کشور در عرصه نظامی است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.