سرپرست اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دو هزار و 400 واحد خون در این استان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مثمر افزود: از این تعداد یک هزار و 100 واحد خونی در تاسوعای حسینی و یک هزار و 300 واحد خونی در عاشورای حسینی اهدا شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر خون در سراسر کشور، افزود:: با اجرای این طرح علاقمندان به اهدای خون خود در مناسبت های مذهبی و ایام خاص با مراجعه مراکز انتقال خون اقدام به دریافت نوبت می کنند.

مثمر با اشاره به شرکت 850 نفر در طرح نذر خون در این استان گفت: دو پایگاه مسجد کبود و آخونی در تبریز و پایگاه های اهدای خون مراغه و میانه تا اربعین حسینی هر روز از ساعت هشت تا 16 آماده خون گیری از اهداکنندگان خون هستند.

وی اجرای طرح نذر خون را یکی از طرح های موفق در پایگاه های انتقال خون دانست و اظهار کرد: آذربایجان شرقی سابقه اجرای طرح نوبت دهی در ایام و مناسبت های مذهبی نظیر عاشورا و تاسوعا و شب های قدر را در سال های قبل داشته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سازمان انتقال خون انواع آزمایشات ویروسی بر روی خون اهدایی انجام می شود و این سازمان خون سالم و بدون ویروس را در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک کیسه خون که از داوطلبان گرفته می شود به چهار فرآورده تبدیل می شود که می توان جان حداقل چهار نفر را در شرایط بحرانی و خطر نجات داد.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.