برخی رسانه های اصلاح طلب برای اثبات مدعای حجت الاسلام نقویان در مورد دست دادن امام حسین علیه السلام با عمر سعد، برداشت شخصی وی را به عنوان سند ارائه دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارات حجت الاسلام نقویان طی سخنرانی در شب عاشورا در منزل صادق خرازی که مدعی شده بود "امام حسین علیه السلام با عمرسعد دست داده بود" با واکنش هایی از سوی علما و اندیشمندان روبرو شد. اما اصرار بر این مدعا از سوی حجت الاسلام نقویان باعث گردید که برخی رسانه ها، برداشت شخصی وی را به عنوان "سند" تاریخی معرفی کنند!
 
حجت الاسلام نقویان بدنبال توجیه دست دادن ظریف با اوباما، طی مراسمی در جمع اصلاح طلبان، بیان کرده بود: «چه کردند این روزها درباره دست دادن، اما اگر عکس و فیلم بود آن روزها نشان می دادیم روایاتش اما هست که امام حسین(ع) در این روز با عمر سعد هم حداقل یکبار دست داد.»
 
این سخنان وی به سرعت با استقبال برخی سایت های اصلاح طلب و حامی دولت مواجه شد، ولی در طرف دیگر، علما بر خود لازم دانستند که به این تحریف تاریخی پاسخ بگویند.
 
 
از جمله اشخاصی که به این اظهارات پاسخ گفت، حجت الاسلام سید حسین مومنی بود. وی در رابطه با قیاس مذاکره دولت با واقعه کربلا گفت: «آقایانی که این ارتباط را بوجود می آورند کاملا نسبت به تاریخ بی اطلاع اند و بی سواد هستند.اگر فقط یک کتاب دم دستی تاریخی خوانده باشند متوجه می شوند که به هیچ وجه بیان آنها بیان صواب و درستی نیست.»
 
همچنین آیت الله فاطمی نیا، نیز به این سخنان واکنش داده و گفت: «شما یک لحظه به آن زمان برگردید، اگر نوه پیغمبر و نور چشم پیغمبر و ریحانه پیغمبر سیدالشهدا، با چنین آدمی (عمربن سعد) دست می‌داد آیا دیگر از اسلام اثری می‌ماند؟» (کلیک)
 
 
از دیگر اساتید حوزه که به این سخنان واکنش داد حجت الاسلام دکتر جواد سلیمانی امیری استاد تاریخ اسلام بود که ضمن تکذیب سخنان نقویان وی را به مناظره دعوت کرد.
 
اما همه این واکنش ها سبب شد تا برخی رسانه های اصلاح طلب بدنبال توجیه و سندسازی برای این سخن حجت الاسلام نقویان بروند.
 
در خبری که روز گذشته با عنوان "فاطمی‌نیا رد کرد، نقویان سند ارائه داد" در رسانه های اصلاح طلب منتشر شد، حجت الاسلام نقویان مدعی شده است که "سند این دیدار در کتاب ارشاد شیخ مفید است".
 
 
اما آنچه جالب توجه است اینکه سند ذکر شده از سوی وی صرف دیدار را نقل کرده است و خبری از دست دادن حضرت سیدالشهدا با عمر سعد نیست البته آقای نقویان در توجیه آنچه "دست دادن امام حسین با عمرسعد" عنوان کرده می گوید: «ایشان (امام حسین) که اسطوره ادب و احترام و کرامت است، قطعا وقتی با کسی ملاقات می‌کند، عقب‌عقب نمی‌رود و به او پشت نمی‌کند، بلکه مثل آقا با فردی که دیدار کرده دست می‌دهد.»
 
 
با کمی دقت می توان متوجه شد که "سند" ارائه شده از سوی برخی رسانه ها که به نقل از حجت الاسلام نقویان ذکر گردیده، به هیچ وجه دلالتی بر دست دادن حضرت سیدالشهدا علیه السلام با عمر سعد ندارد، همچنانکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «برفرض چنین دیدارهایی ماهیت این جلسات چیزی جز نهیب و انذار از سمت امام حسین علیه السلام نبوده است» و برداشت "دست دادن" از روبرو شدن  سالار شهیدان با شخصی همچون عمرسعد، و بدنبال آن توجیه دست دادن ظریف با اوباما جفای به تاریخ و ائمه اطهار علیهم السلام است.


منبع: جام نیوز

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.