اصفهان؛

11 استان کشور میزبان مبلغان اعزامی از آران و بیدگل در دهه نخست محرم

مبلغان اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در دهه نخست محرم 11 استان کشور را پوشش تبلیغات دینی دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران ظرفیت روحانی پرور بودن با فعالیت چهار حوزه علمیه در این شهرستان و 11 حوزه در منطقه کاشان را تاکید کرد و گفت: بیشتر این اعزام ها به شهرستان های بم، کرمانشاه، ذرین دشت، بهبهان، کبودرآهنگ، دهلران، دهدشت، رفسنجان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، اعزام 90 مبلغ و مبلغه دینی از آران و بیدگل به مناطق محروم شهری و روستایی در دهه نخست محرم الحرام را یادآورشد و گفت: 20 نفر از این تعداد بانوان مبلغه حوزوی بودند.

وی با اشاره به اعزام 22 نفر از مبلغان از دفتر تبلیغات قم و اصفهان و 15 نفر بر اساس درخواست مبلغان از طریق سامانه اینترنتی جامع اعزام مبلغ(سجام) گفت: مابقی به صورت خودگردان و با هماهنگی حوزه های علمیه شهرستان به هیات های مذهبی،مراکز دینی و مساجد اعزام شدند.

به گفته وی، طرح همیار محرم نیز در قالب برگزاری گفتمان های دینی با حضور 10 مبلغ دینی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به عنوان دیگر برنامه های این اداره ویژه دانش آموزان در ایام محرم اجرا شد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل افزود: 25 گفتمان دینی در قالب این طرح، با موضوع ترویج فرهنگ عاشورا در مدارس شهری و روستایی این شهرستان اجرا شد.

حجت‌الاسلام مردان تصریح کرد: حضور در هیات های مذهبی با تبیین قیام امام حسین (علیه‌السلام)و اهداف نهضت عاشورا، نظارت و هدایت عزاداری‌ها، پرهیز از آسیب های عزاداری و خرافه ‌پرستی، تبیین مباحث امر به‌ معروف و نهی از منکر، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره از مهم ترین فعالیت‌های مبلغان دینی در مناطق تبلیغی بوده است.

وی اظهارداشت: اعزام مبلغان در دهه نخست محرم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل اظهارداشت:طرح هجرت و مستقر اداره تبلیغات اسلامی توسط 20 روحانی با تبلیغ و اجرای برنامه های دینی در روستاها اجرا شد.

حجت‌الاسلام مردان خاطر نشان کرد:مجالس عزاداری دهه اول علاوه بر تکایا و هیات‌ها در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان نیز با دعوت هیات‌های مذهبی و هیئت امنای امامزادگان از روحانیان بومی و سخنرانان توانمند ملی برگزار شد.

وی، اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف را یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: اقامه نماز جماعت، ایراد سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخ گویی به پرسش های شرعی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی، اجرای گفتمان های دینی و اجرای برنامه های اوقات فراغت از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در مناسبت های مختلف است .

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.