مسئولین آینده کشور از شوراهای دانش‌آموزی ظهور پیدا می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تجربه دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی آنها را به مسئولین آینده کشور تبدیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جواندکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش شوراهای دانش‌آموزی نقش تصمیم سازی و تصمیم گیری و مشارکت در حوزه‌ مدرسه را دارند‌. 5 آبان ماه امسال همزمان در 90 هزار مدرسه این انتخابات بصورت مستقیم با رای دانش‌آموزان انجام می‌شود و مدارس بر اساس جمعیت دانش‌آموزان از 5 تا 11 نفر را به عنوان شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌کنند‌. 

وی افزود: نماینده شورای دانش‌آموزی اجازه حضور در سایر شوراهای مدرسه مثل شورای معلمان و شورای انجمن اولیا و مربیان دارد و حق رای دارند و می‌تواند اعلام نظر کند همچنین در نظرات رای خودش را اعلام می‌کند.
 
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در طول سال بر اساس وظایفی که برای نمایندگان در شورای دانش‌آموزی ترسیم شده است در مدرسه مشارکت دارند و مواردی را که در حوزه دانش‌آموزی است می‌توانند نظر دهند و با مدرسه در این خصوص همکاری کنند. 

وی در خصوص امتیازاتی که برای این دانش‌آموزان مطرح است، تصریح کرد: به لحاظ امتیازی هیچ امتیاز خاصی برای کسانی که در شورا هستند وجود ندارد اما مطمئن هستیم کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند و کاندید می‌شوند در آینده جزو نخبگان مدرسه، نخبگان مناطق و کشور هستند که در قالب مجالس دانش‌آموزی ظهور پیدا می‌کنند و قطعا این افراد از مسئولین آینده کشور خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که مربوط به شورای دانش‌آموزی است می‌توان تنظیم برنامه امتحانات، مشارکت در مسائل و مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری و انجام مراسم و مناسبت‌ها را نام برد همچنین برای برگزاری مراسم‌های مختلف از مجری، قاری، گروه‌های سرود و تئاتر حرفه‌ای استفاده نمی‌شود و ساماندهی این گونه مراسم بر عهده دانش‌آموزان شوراهاست. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار