هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه امروز بیش از 300 هزار دانش آموز در 3 هزار و 500 مدرسه در گیلان پای صندوق رای می روند و به 20 هزار عضو شورای دانش آموزی مدرسه خود رای می دهند ؛ گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرایطی را مهیا می‌کند که دانش‌آموزان با اعتماد به نفس تربیت شوند تا در آینده در عرصه فعالیت‌های اجتماعی حضور موثری داشته باشند.

مهدی حاجتی افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در فرایند تصمیم‌گیری مدارس حضور یابند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و در آینده نزدیک ممکن است مسئولیت‌هایی را در اداره کشور برعهده بگیرند گفت: امروزه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس باعث می‌شود تا روحیه مشارکت در آنها تقویت شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هم در این مراسم گفت: در انتخابات دانش آموزی ، دانش آموزان باید به کاندیدایی رای دهند که مسئولیت پذیر و از سوی مربیان آموزشی مورد تایید باشند.

محمد احمدی پور افزود: باید توجه داشت که دانش‌آموزان فعلا در عرصه مشارکت تجربه لازم را ندارند ، بنابراین در بحث شوراهای دانش ‌آموزی نقش مدیر مدرسه بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: این انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی و رای دهنده ها یک تمرین در زندگی اجتماعی است که در آینده در فعالیت های اجتماعی نقش بسزایی را ایفا کنند.

 مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.