راه اندازی 120 مرکز اورژانس در کشور‌/ تأمین 2400 تخت آی.سی.یو

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در طی امسال و سال آینده زیرساخت اورژانس با ساخت 120 مرکز اورژانس و 2400 تخت آی.سی.یو ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در خصوص پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت گفت: پدافند غیرعامل یعنی ایجاد آمادگی در مواجه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی که مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت در این بخش حفظ ایمنی، نیروی انسانی و زیرساخت‌ها است که از اهداف برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل می‌باشد. راه اندازی رشته‌های جدید در این زمینه و ایجاد آزمایشگاه‌های سطح بالای ایمنی و زیستی از اهداف ما است که امیدواریم دو آزمایشگاه با سطح ایمنی سه را راه اندازی کنیم.

وی افزود: تأمین زیرساخت‌های مراکز اورژانس از جمله اقداماتی است که در سطح استانی و ملی برای انتقال مجروحین صورت گرفته است. به دلیل نوع تجهیزات این پدافند شکل گرفته است. ما هنوز آزمایشگاه سطح بالا به صورت فعال در کشور نداریم. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ابولا و مانند این‌ها نیاز به آزمایشگاه ویژه با سطوح بالای ایمنی داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص ظرفیت پاسخگویی اورژانس‌های کشور عنوان کرد: زیرساخت درمان به خصوص اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی توسعه لازم را پیدا نکرده است. ما حتی گاهی در مواقع عادی هم بحران داریم. در بیمارستان‌های بزرگ به دلیل نبود تخت کافی مشکلاتی داریم. برنامه‌هایی را برای مقابله با بحران و آزادسازی ظرفیت‌ها داریم و همکاران ما مطلع هستند که چگونه باید با حوادث غیرمترقبه مقابله کنند اما امکانات در بخش اورژانس محدود است. در طی امسال و سال آینده زیرساخت اورژانس با ساخت 120 مرکز اورژانس و 2400 تخت آی.سی.یو ارتقا خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: در تهران و سیستان و بلوچستان مقدماتی جهت ساخت آزمایشگاه‌های سطح بالا صورت گرفته است. پیشرفت دانش بیولوژیک همان طور که به تشخیص بیماری‌ها کمک کرده، به تهدیدات بیولوژیک نیز منجر شده است. مهم‌ترین وظیفه وزارت بهداشت حفاظت از زیرساخت‌ها برای تداوم خدمت‌رسانی است که ما برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. زیرساخت‌ها در حوزه بیمارستان‌ها که برخی قدمت 35 ساله دارند و کمبود 80 هزار تخت در بیمارستان‌ها از جمله مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم اما این بدان معنی نیست که ما دست از تلاش برداشته‌ایم. حدود 840 پایگاه از برنامه توسعه پنجم عقب مانده‌اند. برای انتقال مجروحین 7500 تکنسین کم داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار