مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: متاسفانه مردم استان یزد در ابتلا به بیماری دیابت در بین سایر استان‌ها پیشتاز هستند و ضروری است زمینه‌هایی که موجب بروز این بیماری شده است را رفع کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مجیدجوادیان‌زاده در جلسه هماهنگی اجرای طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در استان یزد برضرورت تعامل وهمکاری همه دستگاه‌های دولتی، بخش غیردولتی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از این بیماری تاکیدکرد.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: بیماری‌هایی مانند دیابت به سبک زندگی مردم استان نیز مربوط می‌شود و برای مبارزه با آنها باید با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، سبک زندگی آنها تصحیح شود.

وی تصریح کرد: طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در استان یزد که امسال برای دومین بار قرار است در مدارس استان برگزار شود، طرح بسیار خوبی است که باید در راستای اجرای موفق آن تبلیغات گسترده محیطی همراه با پویش رسانه‌ای انجام شود.

دهقان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اجرای طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در سال تحصیلی 94 ـ 93 از آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح یاد شده در بیش از 100 مدرسه استان یزد اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دیابت ، بیماری ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.