مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:از هر 100 نفر دراین استان 5 نفر دیابتی هستند درحالی که به طور میانگین به ازای هر 100 نفر 10 نفردر کشور به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خانم دکتر میر معینی با بیان اینکه براساس طرح غربالگری انجام شده 36 درصد جمعیت روستایی استان همدان مبتلا به دیابت هستندگفت: در سال92 و 93 تعداد 272هزار و 770 نفر از جمعیت روستایی استان مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و 637 بیمار دیابتی شناسایی شدند.

وی بااشاره به اینکه 46 درصد افراد مبتلا به دیابت استان همدان را مردان و 54درصد را زنان تشکیل می‌دهند گفت افراد مبتلا به دیابت، 70 درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند و 63 درصد بیشتر از سایر افراد اضافه وزن و چاقی پیدا می‌کنند.

علائم بیماری دیابت ممکن است در افراد مبتلا به مدت 5 تا 7 سال بروز پیدا نکند و در این میان خستگی، خارش مداوم بدن، تاری دید، ترمیم دیر هنگام زخم‎ها و عفونت مکرر ادراری از علایم ابتلا به بیماری دیابت است.بیماری مزمن دیابت به عروق قلبی آسیب وارد می‌کند و سبب افزایش فشارخون، نارسایی کلیه، تخریب اعصاب، زخم پا و خطر قطع پا می‌شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: دیابت ، همدان ، ابتلا ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.