دکتر الفتیح محقق موسسه تکنولوژی ماساچوست در این‌باره به نیویورک تایمز گفت: «زمانی‌که این اتفاق بیفتد، شرایط کاملا کشنده خواهد شد.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  نتایج یک تحقیقات نشان داد: منطقه خلیج‌فارس به علت تولید بالای نفت تا سال 2100 دمای نرمال حدود 113 درجه (شاخص گرمایی شامل رطوبت) را در تابستان تجربه خواهد کرد و به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل می‌شود.
 
به لطف کشورهای تشنه نفت در جهان، انتظار می‌رود که خلیج فارس در کمتر از یک قرن دیگر و بسیار زودتر از آنچه دانشمندان فکر می‌کنند، به منطقه‌ای با گرمای طاقت‌فرسا و کوره انتقال‌دهنده گرمای سوزان به هوا تبدیل شود.
 
به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس نتایج تحقیقی که روز دوشنبه منتشر شد، تا پایان این قرن، مناطق خلیج فارس با موجی از گرما و رطوبت بسیار شدید مواجه خواهد شد به طوریکه حضور در هوای آزاد برای بیش از چند ساعت حیات انسان را تهدید خواهد کرد.
 
بر این اساس، برخی از کشورهای این منطقه احتمالا سطوح دمایی غیرقابل تحمل را تجربه خواهند کرد. تابستان‌های بسیار مرطوب خطرناک برای برخی از مکان‌های نزدیک به آب‌های گرم خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند توانایی بدن برای کاهش دما از طریق عرق کردن و استفاده از تهویه هوا را کاهش دهد. این امر هرکسی را از خنک‌کننده‌ها استفاده نکند یا مجبور به فعالیت در خارج از ساختمان نظیر مشاغلی مانند کشاورزی و بنایی باشد، تهدید می‌کند.
 
تحقیقات پیشین نشان داده بود که چنین شرایطی در 200 سال آینده رخ خواهد داد اما تحقیقات جدید وابسته به مدل‌های اب و هوایی جدید زمان کوتاه‌تری را پیش‌بینی می کند.
 
 مطالعات جدید منتشره در مجله تغییرات آب و هوایی طبیعت (Nature Climate Change) نشان داد انتظار می‌رود این منطقه تا سال 2100 ، دمای نرمال حدود 113 درجه (شاخص گرمایی شامل رطوبت) را در تابستان تجربه کند. سیل رطوبت در این منطقه شاخص‌های گرمای هوا را به 165 تا 170 درجه خواهد رساند؛ شرایطی که برای بشر غیرقابل سکونت است.
 
با توجه به این تهدیدات، محققان معتقدند که منطقه‌ای که شامل قطر، کویت، امارات، ایران و عربستان می‌شود، به مکانی تبدیل می‌شود که «تغییرات اقلیمی در نبود مهاجرت چشمگیر، احتمالاً بر اسکان بشر تأثیر شدیدی می‌گذارد.»
 
دکتر الفتیح محقق موسسه تکنولوژی ماساچوست در این‌باره به نیویورک تایمز گفت: «زمانی‌که این اتفاق بیفتد، شرایط کاملا کشنده خواهد شد.»
 
امروزه، بیشتر امواج گرما برای افراد بیمار که بسیار پیر یا بسیار جوان هستند، کشنده است اما ما برخی از دماهایی که در این مقاله آورده شده است به همراه سطح سرسام آوری از رطوبت «احتمالاً حتی برای سالم‌ترین افراد نیز غیرقابل تحمل باشد و به بالا رفتن شدید دمای بدن منجر شود.»
 
به عبارت دیگر، کشورهایی که بیشترین میزان نفت در جهان را تولید می‌کنند، به علت سوزاندن ان نفت تولیدی، روزی غیرقابل سکونت خواهند شد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.